Wprowadzenie na rynek w 2017 roku sportowego modelu w czasie ogromnego zainteresowania SUV-ami oraz crossoverami było bardzo odważnym posunięciem ze strony koreańskiego producenta. I choć Stinger nie spełnił oczekiwań sprzedażowych marki KIA, najnowsze doniesienia południowokoreańskiej prasy mówią o kilku poważnych zmianach w modelu po liftingu.
Najważniejszą modyfikacją ma być zwiększona moc topowego wariantu 3.3 l V6. Najmocniejsza Kia Stinger generuje aktualnie 370 koni mechanicznych i 510 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oczekuje się, że Stinger 2021 będzie dysponował mocą przynajmniej 380 koni mechanicznych. KIA podobno wreszcie wprowadzi sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami w celu uzyskania lepszych doznań dźwiękowych.
Zobacz również
Lexus przecenia hybrydowego SUV-a do 133 800 zł. Ma o 2 cm większy prześwit niż Jaecoo 7 i równie świetne wykończenie
„Mniejsza Kia Sportage” boleśnie uderzy w MG ZS. W cenie 90 990 zł oferuje duży ekran i wysoki prześwit
Cupra Leon 1.5 150 KM w cenie najtańszej Omody 5. Tak się dziś walczy o uwagę kierowcówZmiany stylistyczne będą raczej kosmetyczne i obejmą przeprojektowane zderzaki, zaktualizowany wygląd reflektorów, nowe tylne światła czy odświeżoną paletę barw nadwozia oraz nowe koła. Wewnątrz należy spodziewać się cyfrowego zestawu wskaźników oraz 10,25-calowego ekranu dotykowego do obsługi systemu multimedialnego (obecnie jest to maksymalnie 8-calowy ekran).
KIA ma nadzieję, że model po liftingu poprawi sprzedaż Stingera w porównaniu do 2019 roku. W zeszłym roku Stinger znalazł tylko 13.861 nabywców, natomiast w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 roku sprzedaż spadła o -21 procent.
Nowa Kia Stinger 2021 powinna zadebiutować na rodzimym rynku w lipcu tego roku. W europejskich salonach model powinien przybędzie najprawdopodobniej jesienią tego roku.
Źródło: The Korean Car Blog via Top Rider



