Elektryczny Fiat 500e to dopiero początek ofensywy grupy FCA w kategorii samochodów elektrycznych. Włosi tą samą technologie zamierzają wprowadzić do zupełnie nowego Fiata Pandy, który w formie trzeciej generacji został zaprezentowany w 2011 roku. Władze firmy dały „zielone światło” do przygotowania nowej (czwartej) generacji w oparciu o platformę elektrycznej „pięćsetki”.
Fiat 500e jest pierwszym ważnym krokiem FCA w dziedzinie samochodów elektrycznych. Opracowanie modelu pochłonęło ogromne ilości pieniędzy, głównie z powodu modułowej platformy, która może być zastosowana w przyszłych modelach napędzanych jednostkami elektrycznymi.

Przewidywany zasięg elektryczny nowego Fiata Pandy
Nowy Fiat Panda powstanie na dokładniej tej samej płycie podłogowej co 500e. Wykorzysta też akumulatory o podobnej pojemności (500e ma baterię o pojemności 42 kWh) i silnik elektryczny o mocy 120 koni mechanicznych. Zespół napędowy Fiata 500e pozwala przejechać do 320 kilometrów według standardów WLTP.
Nowy Fiat Panda – jak może wyglądać?
Projekt nowej Pandy będzie inspirowany koncepcyjnym Fiatem Centoventi, którego mieliśmy okazję poznać w marcu zeszłego roku. Prototyp mierzy niecałe 3,7-metra i ma cztery siedzenia, ogromne cyfrowe wyświetlacze w środku oraz drzwi tylne drzwi otwierane w przeciwną stronę, ale podobnego rozwiązania nie należy spodziewać się w modelu produkcyjnym.
Na nową Pandę będziemy musieli poczekać jeszcze wiele miesięcy. Według niektórych źródeł premiera samochodu powinna odbyć się w 2022 roku, choć to bardzo optymistyczna prognoza.