Honda Jazz od 2020 roku będzie oferowana w Europie wyłącznie z napędem hybrydowym bez możliwości ładowania za pomocą wtyczki. Ten został opracowany specjalnie dla kompaktowego modelu Hondy i składa się z silnika benzynowego o pojemności 1,5 l oraz dwóch silników elektrycznych i akumulatora. Łączna moc konfiguracji hybrydowej wynosi 109 koni mechanicznych oraz 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego i pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 9,4 sekundy.
Układ hybrydowy Jazza to tzw. napęd e:HEV, zużywający według producenta w cyklu mieszanej jazdy 4,5 l paliwa na 100 km oraz emitujący do atmosfery 102 g/km CO2. Nowy Jazz 2020 oferuje trzy tryby jazdy – EV Drive, Hybrid Drive oraz Engine Drive. Pierwszy z nich wykorzystuje głównie silnik elektryczny, oczywiście jeśli bateria jest odpowiednio naładowana. Drugi tryb działa automatycznie i sam wybiera korzystne (ekonomiczne) ustawienia napędu, natomiast trzeci tryb przeznaczony jest dla osób oczekujących maksymalnych osiągów możliwych do uzyskania głównie dzięki pracy silnika spalinowego. Układ napędowy współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT i przekazuje moc na przednie koła.
Honda Jazz 2020 – wersja standardowa i Crosstar
Zainteresowani Jazzem oprócz standardowej mogą wybrać tylko jedną opcjonalną wersję o nazwie Crosstar, która dodaje minimalnie zwiększony prześwit (nie podano, o ile), dodatkowe osłony nadwozia oraz przemodelowany przód.
Wewnątrz obu wersji znajdziemy te same udogodnienia. Inżynierowie Hondy postawili na prostą obsługę i standardowe przyciski. W Jazzie 2020 dostępny będzie znany z Civica system tzw. Magic Seats, czyli w skrócie – możliwość utworzenia prostej przestrzeni w tylnej części kabiny, która pozwala na bezpieczniejsze przewożenie różnych przedmiotów.
Nowa Honda Jazz 2020 trafi do europejskich salonów w połowie roku. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone przez polskiego importera.