BMW X5 xDrive40d i X6 xDrive40d 2020 oficjalnie z technologią hybrydową

BMW oficjalnie zaprezentowało nowe modele X5 xDrive40d oraz X6 xDrive40d, które zostały wyposażone w sześciocylindrowy silnik wysokoprężny wykorzystujący technologię tzw. „miękkiej hybrydy” (Mild-Hybrid).

Układ napędowy obu modeli składa się dokładnie z sześciocylindrowego silnika o pojemności 3,0 l i układu hybrydowego sparowanego z 48-woltową instalacją elektryczną, dostarczającego dodatkowe 11 koni mechanicznych. Akumulator jest ładowany poprzez odzyskiwanie energii podczas przyspieszania i hamowania, natomiast według BMW zapewnia cichy rozruch i efektywną funkcję „żeglowania” z możliwością całkowitego odłączenia silnika. Łączna moc pojazdów wynosi 340 KM (+20 KM) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przyspieszenie do pierwszej setki trwa w obu przypadkach 5,5 sekundy). Motor współpracuje z ośmiobiegową skrzynią Steptronic i przekazuje moc na wszystkie cztery koła xDrive.

BMW podaje, że X5 xDrive40d średnio zużywa od 5,9 l do 6,4 l paliwa na 100 km oraz emituje minimalnie 154 g/km CO2. X6 xDrive40d potrzebuje nieco mniej paliwa (od 5,8 l do 6,2 l na 100) i emituje też mniej CO2 do atmosfery – od 153 g/km do 164 g/km.

BMW nie poinformowało, kiedy modele trafią do sprzedaży. Ceny obu modeli będą oscylowały w granicach 350 tysięcy złotych za egzemplarz podstawowo wyposażony.