Skoda CITIGOe iV (2020). Polski cennik małego elektryka

Polski rząd zamierza dopłacać osobom, którzy planują zakupić samochód napędzany silnikiem elektrycznym lub model wodorowy. Taka pomoc może wynieść maksymalnie 37,5 tysiąca złotych, ale pod warunkiem, że samochód wybrany przez klienta nie będzie kosztował więcej niż 125.000 złotych.

Na rynku niewiele jest takich pojazdów, ale właśnie dołącza do nich Skoda CITIGOe iV, czyli pierwszy w pełni elektryczny model Skody.

Skoda CITIGOe iV została wyposażona w silnik elektryczny o mocy 61 kW oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 36,8 kWh. W praktyce oznacza to zasięg nawet 260 km. I choć bryła nadwozia jest niewielka, elektryczne Citigo zapewnia nawet 250 l pojemności bagażnika (po złożeniu tylnej kanapy nawet 923 l).

Skoda CITIGOe iV przyspiesza do pierwszej setki w czasie 12,3 sekundy. Prędkościomierz zatrzymuje swój bieg na wartości 130 km/h.

Zamontowany w podwoziu akumulator litowo-jonowy ma wymiary 1,1 x 1,7 m i zaledwie 30 cm wysokości. Można go naładować na kilka sposobów. Na stacjach szybkiego ładowania, korzystając ze specjalnego przewodu CCS i ładowarki o mocy 40 kW, akumulator będzie pełen w 80% już po godzinie. Korzystając z ładowarki naściennej AC o mocy 7,2 kW uzyskamy ten sam poziom naładowania w ciągu 4 godzin i 15 minut. Samochód można też podłączyć do standardowego gniazdka elektrycznego i ładować z mocą 2,3 kW.

Nowa Skoda CITIGOe iV dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia – Ambition i Style. Standardowe wyposażenie „najbiedniejszej” wersji obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, asystent pasa ruchu, kabel do ładowania z gniazdka domowego oraz gniazdo Type 2, zapewniające ładowanie prądem przemiennym do 7,2 kW.

Nowa Skoda CITIGOe iV w ofercie premierowej została wyceniona na minimum 73.300 zł za wersję Ambition oraz 81.300 zł za wersję Style. W przypadku wyprzedaży oferty premierowej ceny będą wynosić odpowiednio 81.900 zł oraz 89.900 zł.