• motofilmy
  • testy samochodów
  • samochody elektryczne
  • Strona Główna
  • Wybierz kategorie
    • Nowości
    • Testy samochodów
    • Filmy motoryzacyjne
    • Nowe samochody
    • Wypadki samochodowe
    • Samochody po tuningu
    • Na luzie
    • Zdjęcia szpiegowskie
    • Biznes motoryzacyjny
    • Targi samochodowe
    • Technologia i gadżety
    • Na sprzedaż
  • Regulamin
  • Cookies
  • Kontakt
Blog motoryzacyjny, samochody elektryczne, testy samochodów.
  • Kontakt
  • Cookies
  • Regulamin
  • Reklama
motofilm.pl
  • motofilmy
  • testy samochodów
  • samochody elektryczne
Mazda CX-3 2019
  • Nowości
  • Test Mazda
  • Testy samochodów

Mazda CX-3 SKYACTIV-G 2.0 l (test)

  • 5 czerwca 2019
  • Sebastian Rydzewski

Samochód dla każdego – to pierwsza myśl jaka nasuwa się gdy widzę CX-3 na drodze. Dużym plusem tej marki jest ponadczasowy wygląd i to głównie za jego sprawą Mazda podbija serca Polaków.

CX-3 jest japońską odpowiedzią na duże zainteresowanie miejskimi SUVami, które dominują rynek sprzedaży nowych samochodów. Wygląda zgrabnie i nowocześnie, dlatego jest autem, którego nie da się zaszufladkować. Mazda będzie pasowała młodej dynamicznej kobiecie, ale również starszemu panu, który lubi wybrać się na ryby. Wnętrze nowej CX-3 zostało zaprojektowane w bardzo ciekawy sposób.

Kierowca po zajęciu miejsca w fotelu przed oczami zobaczy spory zegar obrotomierza z elektronicznym wskaźnikiem prędkości. Wszystkie ważne informacje, które są potrzebne podczas jazdy pojawiają się na dwóch ciekłokrystalicznych wskaźnikach okalających obrotomierz. Jest prosto, bez zasypywania kierowcy niepotrzebnymi komunikatami.

Oczywiście są też wady. Mazda jest wyposażona w HUD, niestety nie mamy możliwości aby go złożyć, a jedyne co możemy zrobić to wyłączyć wyświetlane na nim komunikaty. Informacje, które są wyświetlane da się dezaktywować z poziomu menu. Niestety pozostaje nam kawałek plastikowej szybki przez którą trzeba patrzeć na drogę. Osobom, które lubią siedzieć nieco niżej za kierownicą może to przeszkadzać.

CX-3 posiada czytelne menu i dobrze działający bluetooth, który łączy się bez problemu z popularnymi markami telefonów. Oczywiście o tych wszystkich nowinkach można przeczytać na stronie producenta, bo jest ich o wiele więcej. Stosunek wyposażenia/cenay na tle konkurencji robi wrażenie i już podstawowa wersja Mazdy sprawia, że nie brakuje nam najważniejszych elementów. To wszystko przy wysokiej jakości wykończeniu wnętrza.

Producent zapewnia nas, że dołożył wszelkich starań aby podczas jazdy było ciszej. Tak też się stało, praca silnika nie jest uciążliwa nawet w wyższych partiach obrotowych. Dwulitrowy, najsłabszy motor w gamie ma poprawną kulturę pracy, a dużym plusem jest to, że nie został wyposażony w turbinę. Warto to podkreślić, bo w czasach małolitrażowych i wyżyłowanych silników to niewątpliwie zaleta. Mazda zostaje przy silnikach wolnossących.

Niestety wadą tej jednostki napędowej jest niedobór mocy i momentu. Te braki odczujemy tylko w trasach – 121 KM i 206Nm momentu to naprawdę skromny wynik. Mazda jest dostępna również z benzynowym silnikiem o mocy 150KM i 115- konnym dieslem 1.8. Nie możemy jednak zapominać, że CX3 to auto do miasta i tam sprawdza się doskonale. To tylko kilka subiektywnych wrażeń po paru dniach przygody z CX3. Zawsze warto sprawdzić auto w praktyce, więc jeżeli ktoś z Was chciałby wypróbować nową CX-3, zapraszam do salonu:

Gołembiewscy

Mazda Białystok

Adres: gen. Maczka 136

Tekst: Mateusz Przekop, Zdjęcia: Łukasz Elszkowski

  • Mazda CX-3 2019
Sebastian Rydzewski

Działam tutaj od kwietnia 2008 roku.

#hashtag
  • Mazda
  • Mazda CX-3
https://www.ucando.PL
Co nowego na blogu?
  • Mercedes-Benz jednak nie żegna się z V12 w Klasie S
  • Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition
  • Toyota Supra po tuningu AC Schnitzer
  • Lexus LC500 Cabrio 5.0 V8 (zdjęcia)
  • Aston Martin DBX oficjalnie (zdjęcia)
  • Nowa Skoda Octavia 2020 oficjalnie | Plug-in Hybrid
motofilm.pl
blog motoryzacyjny, testy samochodów.

Wpisz słowa kluczowe i wciśnij enter