Wielki debiut Lotusa Evory GT430 (2017)

Lotus zaprezentował nam jeszcze lżejszą i jeszcze mocniejszą odmianę modelu Evora. Zostanie zbudowanych zaledwie 60 egzemplarzy i wydaje mi się, że nie będzie problemu ze znalezieniem klientów.

Za napęd modelu GT430 odpowiada 6-cylindrowy silnik generujący 430 KM i 440 Nm. Takie parametry sprawiają, że jest to najmocniejszy dopuszczony do ruchu drogowego Lotus jaki kiedykolwiek powstał. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 3.8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h.

Moc przekazywana jest na tylną oś za pomocą 6-stopniowej przekładni manualnej i mechanizmu różnicowego Torsen. Naciągnięte na lekkie kute felgi opony w Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 245/35/19 z przodu i 295/30/20 z tyłu zapewniają odpowiednią przyczepność. Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy: Drive, Sport, Race oraz Off. Główna różnica między nimi to sposób działania kontroli trakcji.

Lotus Evora GT430 waży zaledwie 1.258 kilogramów, czyli o 70 kilogramów mniej niż model 410 GP. To również sprawia, że GT430 jest najlżejszym Lotusem zbudowanym do tej pory. Poprawiono również aerodynamikę, potężne tylne skrzydło jest w stanie wygenerować docisk o sile aż 250 kilogramów. Wewnątrz znajdziemy nowe fotele, sporo alcantary oraz opcjonalny system infotainment z ekranem dotykowym obsługujący nawigację, łączność bluetooth oraz kamerę cofania.

Lotus niestety nie pochwalił się jaka minimalna kwota pojawi się na zamówieniu każdego z 60 egzemplarzy.