Porsche 718 Boxster (2016) oficjalnie debiutuje

Nowe Porsche 718 Boxster, mimo wielu zmian, zachowuje charakterystyczny wygląd. Szczególnie z przodu jest bardziej „męskie” dzięki powiększonym wlotom powietrza, przemodelowanym zderzaku czy nowym reflektorom(dostępnym także w wersji FULL LED ). Z boku znajdziemy większe wloty natomiast z tyłu szerokość auta podkreśli listwa łącząca tylne światła.

Jeśli chodzi o podwozie, rama 718 Boxster oferuje jeszcze lepsze zachowanie w zakrętach, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy jest o 10% bardziej bezpośrednie, a jeśli to dla Was za mało, możecie doposażyć Waszego Boxstera w obniżane o 10 mm aktywne zawieszenie(w przypadku Boxstera S – 20 mm).

Porsche 718 Boxster

Największą nowością jest oczywiście silnik – nowy czterocylindrowy turbodoładowany bokser. Z pojemności dwóch litrów uzyskano 300 KM i 380 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny od 1.950 do 4.500 obrotów. W Boxsterze S znajdziemy natomiast motor o pojemności 2,5 litra, który dostarcza 350 koni i 420 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1.900 do 4.500 obrotów na minutę. Silniki współpracują albo z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłowym automatem. Z PDK i pakietem Sport Chrono, pierwsze 100 km/h osiągniemy w 4,7 sekundy w przypadku 718 Boxster i 4,2 sekundy w wersji S. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 275 i 285 km/h. Porsche obiecuje, że średnie zużycie 2-litrowej jednostki wyniesie nie więcej niż 6,9 litra na 100 kilometrów, natomiast 2,5-litrowy silnik ma spalić zaledwie 7,3 litra na 100 kilometrów.

Europejska sprzedaż rozpocznie się 30 kwietnia, a ceny w Niemczech zaczną się od €53,646 za 718 Boxster oraz od € 66,141 za 718 Boxster S.