Volvo XC70 od zawsze kojarzyło mi się z dobrymi amerykańskimi filmami. Być może to głupie, co teraz powiem, ale XC70 to takie “Volvo z krwi i kości”; kwintesencja tego, co Szwedzi mają do zaoferowania.

Nasze Volvo XC70 to egzemplarz napędzany 215-konną jednostką wysokoprężną D5 na wszystkie cztery koła (AWD). Nadwozie waży prawie dwie tony, a mimo to, auto przyspiesza do setki w 8,2 s i gwarantuje bezstresową jazdę w każdych warunkach – na bezdrożach, autostradach, w mieście… Czyżbyśmy mieli do czynienia z samochodem doskonałym?

XC70 dysponuje w dowodzie rejestracyjnym zapisem, że zostało wyprodukowane w 2013 roku. Niektórym może być ciężko w to uwierzyć, patrząc na bryłę nadwozia, która nie zmienia się od wieków. Czy to źle? Niekoniecznie. Auto wygląda solidnie i daje wrażenie, że mamy do czynienia z samochodem, któremu nie straszny teren, a i na drodze szybkiego ruchu wiochy nie ma!

Volvo XC70 bok

Auto jest wyposażone w wiele elementów nawiązujących do terenowej jazdy; plastiki na nadkolach, specjalne progi, chromowane listwy… To wszystko tylko dodaje smaczku i podkreśla Volviastość XC70.

Długość 4838 mm i rozstaw osi 2816 mm pozwala zachować doskonałe właściwości jezdne, nie tracąc nic na komforcie i przestronności pasażerów. Bagażnik nie jest duży – jest ogromny i zaprojektowany w taki sposób, że zmieści się właściwie wszystko + jeszcze więcej.

Na przestronność narzekał będzie tylko Pudzianowski, ale pod warunkiem, że przytyje jeszcze ze 150 kg. Kierowca i pasażerowie XC70 nie będą znać takich słów, jak „długa i męcząca podróż”, „niewygoda”, „dyskomfort” czy „nie wyspałem się”.

Volvo XC70 fotele

Pod maską naszego testowego Volvo XC70 siedzi jednostka D5, która przekazuje napęd na cztery koła AWD. Moc generowana przez ten silnik do 215 KM oraz 440 Nm w przedziale 1500-3000 obr./min. To dobre parametry, które w zupełności wystarczają i spełniają swoją rolę w dwutonowym bydlaku ze Szwecji. Prędkość maksymalna to 205 km/h.

Silnik jest elastyczny, brzmi rewelacyjnie, a w dodatku zadowala się przyzwoitymi ilościami paliwa; pod warunkiem, że nie nosisz ciężkich butów i masz 20 punktów karnych na koncie.

Volvo XC70 test

Średnie spalanie podczas całego testu wyniosło 7,5 l na 100 km.

Podsumowując, Volvo XC70 to auto niemal doskonałe. Sprawdza się wszędzie i jest przeznaczone dla każdego. Gdyby jeszcze trochę zeszli z ceny… Najtańszy model wyposażony w jednostkę benzynową i przekładnię manualną to około 161 000 zł. To naprawdę dużo.

Dane Techniczne:
Napęd
Rodzaj silnika: wysokoprężny D5
Pojemność: 2400 cm3
Oś napędzana: AWD
Moc maksymalna: 215 KM / 4000 rpm
Maks. moment Obr: 440 Nm / 1500-3000 rpm
Skrzynia biegów: 6-biegowa automatyczna
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4838/1861/1604 mm
Rozstaw osi: 2616 mm
Masa własna: 1920 kg
Dane eksploatacyjne producenta
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.3 s
Prędkość maksymalna: 205 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 6.0 l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 8.4 l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 7.2 l/100km
Emisja CO2 [g/km]: 69

Cena podstawowej wersji – 161 000 zł
Cena testowanego egzemplarza – około 300 000 zł