Nowa Honda Accord 2011. Jaka wersja i jaki silnik będą dla ciebie najlepsze? [zdjęcia]

Jeśli przymierzasz się do zakupu nowej Hondy Accord, prawdopodobnie borykasz się z następującymi dylematami – jaki silnik wybrać? Jakie wyposażenie będzie dla mnie najlepsze? Automat czy manual?

Nic dziwnego, wszakże blisko 100 000 zł, bo tyle życzą sobie Japończycy za najuboższą wersję Accorda, nie jest małą kwota, a zły wybór może spowodować pojawienie się na twarzy niepotrzebnych zmarszczek. Nie warto podejmować decyzji pochopnie, a przecież my jesteśmy po to, żeby Ci pomóc. W związku z tym postanowiliśmy dogłębnie prześwietlić propozycję z Kraju Kwitnącej Wiśni. Zapraszamy do lektury.

Honda Accord ósmej generacji zadebiutowała podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku. Producent jeszcze w tym samym roku podjął decyzję o seryjnej produkcji. Auto bardzo dobrze przyjęło się na rynku, głównie za sprawą atrakcyjnej i nowoczesnej linii nadwozia, która pod żadnym względem nie przypomina poprzednika. W 2011 roku model przeszedł niewielki facelifting, który skupiał się głównie wokół nowych reflektorów, grilla oraz przemodelowanych zderzaków.

Accord VIII oferowany jest w kilku wersjach wyposażenia – S, Comfort, Elegance, Lifestyle, Executive oraz Type S. Każda z nich dysponuje dwustrefową automatyczną klimatyzacją, podręcznymi schowkami, wieloma systemami bezpieczeństwa i wielofunkcyjnym wyświetlaczem MID. Jeśli więc nie masz większych wymagań, najtańszy Accord S wyceniony na 99.900 zł będzie dla ciebie bardzo dobrym wyborem.

Powiedzmy jednak, że chciałbyś manualnie regulować wysokością fotela kierowcy, czytać mapy przy dobrym oświetleniu, sterować radiem z kierownicy czy dysponować złączem AUX. Warto wówczas dopłacić około 4.000 zł za wersję o nazwie Comfort.

Nadal mało? Co powiesz na automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, oświetlenie nóg, bluetooth i możliwość odsłuchania muzyki z pendrive’a za pomocą USB? Za kolejne 4.000 zł dopłaty (wersja Elegance) te funkcję mogą znaleźć miejsce w twoim egzemplarzu.

Dysponujesz składanką fajnych płyt i chętnie widziałbyś system nagłośnienia Premium ze zmieniarką na 6 płyt CD, albo za opcją chcesz doposażyć auto w nawigację i kamerę cofania? W tym przypadku najtaniej wyjdzie cię wersja Lifestyle – około 114.000 zł.

Dla najbardziej wymagających producent przewidział wersję Executive. Już sama nazwa wskazuje, że mamy tutaj do czynienia z luksusowym autem. Model ten wyposażony jest praktycznie we wszystko, co można sobie w samochodzie wymarzyć, w tym elektryczne fotele z pamięcią ustawienia czy automatycznie obniżające się lusterka zewnętrzne podczas cofania. Accord Executive został wyceniony na minimum 120.900 zł.

Pozostała ostatnia, najbardziej „hardkorowa” wersja Type S. Modele z tej serii charakteryzują się bardzo dobrym i niestandardowym wyposażeniem oraz sportowymi akcentami, w postaci m.in. czerwonych zegarów, aluminiowych pedałów, agresywnych zderzaków i 18-calowych aluminiowych felg. Za taką przyjemność przyjdzie nam jednak dość sporo zapłacić – 134.900 zł.

Jak dobrać silnik?

Oferta Hondy obejmuje następujące warianty:

2.0 i-VTEC o mocy 156 KM

2.4 i-VTEC o mocy 201 KM

2.2 i-DTEC o mocy 150 KM

2.2 i-DTEC o mocy 180 KM

Jeśli od czasu do czasu lubisz mocniej depnąć i spalanie w granicach 12 l paliwa na 100 km nie jest dla ciebie przerażające, do gustu przypadnie Ci wariant 2.4 l. Wolisz mniej żwawą, ale całkiem ekonomiczną jazdę? Motor 2.0 o mocy 156 KM będzie dobrym, ale nie najlepszym wyborem. Liderem w kwestii ekonomii jest bezapelacyjnie 2.2 l motor wysokoprężny o mocy 150 KM.

A co w przypadku, gdy lubisz i depnąć i cieszyć się niskim spalaniem? Nie mamy żadnych wątpliwości, że Accord wyposażony w 2.2 l doładowany motor o mocy 180 KM bije całą gamę na łopatki, o czym przekonaliśmy się choćby podczas testu na dystansie przeszło 3000 km.

Wszystkie silniki perfekcyjnie współpracują z manualną skrzynią biegów. Tego samego nie można powiedzieć o automacie, który trochę jednak spowalnia egzemplarz wyposażony w 2.0 l silnik o mocy 156 KM, ale świetnie radzi sobie z 2.4 l jednostką o mocy 201 KM i dwoma dieslami.

Honda Accord VIII mierzy 4726 mm (4740 mm kombi) długości, 1440 mm szerokości oraz 1440 mm wysokości przy rozstawie osi 2705 mm. Całość waży 1535 kg i oferuje 5 miejsc oraz bagażnik o pojemności 406 l lub 1252 l po złożeniu tylnych siedzeń (kombi) i 467 l (sedan). Głównym atutem Accorda jest bezpieczeństwo; model ten zdobył maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach EURO NCAP.