W tej cenie nie kupisz w Polsce lepszego elektryka. Tesla ma nowy wariant

Samochody elektryczne stają się coraz bardziej atrakcyjne cenowo, a sama technologia w nich wykorzystywana oferuje jeszcze lepsze parametry i osiągi. Producenci starają się zaoferować klientom jak najszerszą gamę wariantów, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Na polskim rynku właśnie pojawiła się nowa wersja Tesli, na którą długo czekaliśmy.

  • Nowy wariant Tesli Model Y już w Polsce
  • Long Range z napędem na tylną oś oferuje zasięg do 600 kilometrów (WLTP)
  • Silnik elektryczny dostarcza na tylne koła 299 koni mechanicznych
  • Tesla Model Y Long Range RWD kosztuje 214 990 złotych

Liczba dostępnych modeli marki Tesla nie jest najbardziej imponująca, ale producent ten nie narzeka na brak klientów. Do najbardziej popularnych samochodów należą Model 3 i Model Y, które są sprzedawane w bardzo atrakcyjnej cenie.

Polska jest jednym z kilku rynków europejskich, na którym właśnie zadebiutował nowy wariant napędowy większego z wyżej wymienionych modeli. A bardzo atrakcyjnej cenie otrzymujesz świetny zasięg, który nawet można porównać z samochodem spalinowym.

Tesla Model Y Long Range RWD
Tesla Model Y Long Range RWD

Tesla Model Y Long Range RWD

W sprzedaży pojawił się wariant z dużą baterią i napędem wyłącznie na dwa koła. Tesla Model Y Long Range do tej pory dostępny był jedynie w wersji z dwoma silnikami elektrycznymi.

Duży akumulator NMC ma pojemność 77 kWh, a deklarowane średnie zużycie energii w cyklu mieszanym to 15 kWh na 100 kilometrów. Przekłada się to na zasięg około 500 kilometrów, choć producent deklaruje, że przejedziemy ich nawet 600. Myślę, że da się ten cel osiągnąć w cyklu miejskim.

Baterię można ładować z maksymalną mocą 250 kW (DC), więc w idealnych warunkach nie spędzisz długich godzin z wtyczką podpiętą do gniazda. Inaczej sprawa wygląda podczas korzystania ze stacji AC, gdyż wtedy auto przyjmie maksymalnie 11 kW.

Tesla Model Y Long Range RWD
Tesla Model Y Long Range RWD

Nowy wariant Modelu Y posiada jeden silnik elektryczny, który napędza wyłącznie tylne koła. Generuje on moc 299 koni mechanicznych oraz moment obrotowy 350 niutonometrów.

Takie parametry zapewniają możliwość przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy i osiągnięcia prędkości maksymalnej 219 km/h. Są to zdecydowanie wystarczające wartości, z których każdy powinien być zadowolony. Podczas jazdy nie można narzekać na brak dynamiki, zarówno w mieście jak i na trasie.

W tej cenie nie kupisz bardziej wydajnego elektryka

Samochody marki Tesla są bardzo popularne, gdyż nie tylko zapewniają świetne parametry, ale również są dostępne w atrakcyjnych cenach. Nie inaczej jest z nowym wariantem „igreka”.

Tesla Model Y Long Range RWD
Tesla Model Y Long Range RWD

Tesla Model Y Long Range z napędem na tylną oś kosztuje w Polsce 214 990 złotych brutto i na pokładzie mamy już prawie pełne wyposażenie. Lista dostępnych opcji dodatkowych jest mocno ograniczona.

Bez dopłaty możesz kupić auto w kolorze białym Pearl White Multi-Coat lub czarnym Solid Black. Niebieski lakier Deep Blue Metallic kosztuje 5 700 złotych, a dwukrotnie więcej, bo 11 400 złotych zapłacisz za czerwony Midnight Cherry Red lub srebrny Quicksilver.

Tesla Model Y Long Range RWD
Wyglądają efektownie, ale skracają zasięg

W standardzie samochód wyjeżdża z salonu na 19-calowych, jasnych felgach, a dopłacając 10 000 złotych otrzymasz czarne obręcze o średnicy 20 cali. Pamiętaj jednak, że większe koła zmniejszają zasięg, oficjalnie z 600 do 565 kilometrów (WLTP).

W kabinie Tesli Model Y panuje ciemna tapicerka i drewniane wykończenia. Jeśli masz ochotę rozjaśnić trochę wnętrze, możesz dopłacić 5 500 złotych i zamówić środek w wersji Black and White. Nie polecam jednak tej opcji, jeśli często podróżujesz z dziećmi.

Tesla Model Y Long Range RWD
Jasne fotele trudno utrzymać w czystości

Tesla oferuje też opcję jazdy półautonomicznej. Dopłacając 19 500 złotych Twój Model Y otrzyma rozszerzonego autopilota, a jeśli wydasz 39 000 złotych to samochód zostanie wyposażony w funkcję pełnej zdolności do samodzielnej jazdy.

Należy jednak pamiętać, że przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej nie pozwalają na wykonywanie przez samochód manewrów bez zatwierdzania ich przez kierowcę. W pełni autonomiczna jazda nie jest legalna na polskich drogach.

Zamawiając auto dzisiaj, powinieneś móc je odebrać w przeciągu 2-4 tygodni.

Źródło: Tesla, motofilm.pl