Ma 1000 koni i moment jak w ciężarówce. Brabus AMG za ponad 2 mln zł

Moc i moment obrotowy to parametry, o których bardzo często dyskutują wszyscy miłośnicy motoryzacji. Pod tym względem zdecydowanie jest o czym gadać, rozmawiając o nowym Mercedesie AMG GT, którego przygotował Brabus.

Niemiecki tuner z miejscowości Bottrop postanowił zmodyfikować najmocniejszego, ogólnodostępnego Mercedesa-AMG z aktualnej oferty. Mowa tutaj o 843-konnym AMG GT 4-Drzwiowym Coupe w wydaniu 63 S E Performance.

Ta limuzyna z nadwoziem w stylu coupe zadebiutowała w 2018 roku, a hybrydowa odmiana plug-in pojawiła się na rynku na początku roku 2022. Parametry tego układu napędowego robią wrażenie.

Brabus Rocket 1000 Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Brabus Rocket 1000 Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Pod maską pracuje 4.0 litrowy silnik V8, który współpracuje z jednostką elektryczną. Na wszystkie cztery koła trafiają 843 konie mechaniczne oraz 1 470 niutonometrów.

Brabus wycisnął z AMG ile się dało

W ofercie Brabusa znajdują się topowe warianty tuningowe noszące nazwę Rocket. Właśnie do tej kategorii wpadł nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, a liczba pakietów została ograniczona tylko do 25 sztuk.

Brabus Rocket 1000, jak sama nazwa wskazuje, daje kierowcy do dyspozycji moc 1 000 koni mechanicznych. To pierwszy raz w historii, gdzie Rocket ma 4-cyfrową wartość mocy.

Brabus Rocket 1000 Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Tabliczka na pokrywie z czerwonego karbonu mówi sama za siebie

Jeśli uważasz, że 1 000 koni to imponujący wynik, poczekaj aż dowiesz się jak dużo momentu obrotowego generuje zmodyfikowany układ napędowy. Przypominam, że seryjne auto oferuje 1 470 niutonometrów.

Inżynierom z Bottrop udało się wycisnąć aż 1 820 niutonometrów. Z uwagi jednak na wytrzymałość skrzyni biegów, ograniczono tę wartość elektronicznie do 1 620 niutonometrów.

Spalinową jednostkę napędową rozwiercono do pojemności 4.5 litra. Sama w sobie generuje teraz 795 koni mechanicznych i moment obrotowy 1 250 niutonometrów, który ograniczono elektronicznie do 1 050 niutonometrów.

Brabus Rocket 1000 Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Brabus Rocket 1000 Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Dwie nowe turbosprężarki Brabusa dają boost na poziomie 1.4 bara. Przenoszenie tego ogromnego potencjału na obie osie jest wykonywane przez 9-stopniową przekładnię Speedshift MCT.

Zmiany dotyczą również stylistyki

Z zewnątrz auto rozpoznasz po nowych zderzakach z karbonowymi dokładkami i sporym spojlerze na klapie bagażnika. Są też dość duże poszerzenia nadkoli, które pewnie nie każdemu przypadną do gustu.

Na przedniej osi zamontowano felgi o średnicy 21 cali, na tylnej natomiast aż 22 cali. Brabus skorzystał z opon SportContact 7 od Continentala, aby jak najlepiej przenieść potencjał na asfalt.

Brabus Rocket 1000 Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Skórzaną tapicerką obszyto nawet podłogę i bagażnik

Dobre ogumienie to podstawa, gdy samochód potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,6 sekundy. Rozpędzenie się od 0 do 200 km/h zajmuje 9,7 sekundy, a od 0 do 300 km/h 23,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 316 km/h.

Tuner nie zapomniał oczywiście o wnętrzu. Nowa skórzana tapicerka pojawiła się nie tylko na fotelach, ale również na całej podłodze. Kierowcę i pasażerów otacza też karbon i mnóstwo oznaczeń Brabusa.

Ile Brabus życzy sobie za 1000-konne AMG?

Niemcy szukają teraz 25 klientów, którzy będą mieli ochotę na 4-miejscowy samochód hybrydowy dysponujący tak ogromną mocą. Osoby zainteresowane muszą się jednak liczyć ze sporym wydatkiem.

Brabus Rocket 1000 Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Z tyłu dwa wygodne fotele i wysoki tunel centralny

Brabus wycenił egzemplarz widoczny na zdjęciach na 538 192 euro. Biorąc pod uwagę aktualny kurs tej waluty, możemy to przeliczyć na około 2 335 000 złotych brutto.

Zakup w polskim salonie seryjnego egzemplarza AMG GT 63 S E Performance to co najmniej 1 072 100 złotych. Koszt samych modyfikacji to zatem około 1 300 000 złotych.

Źródło: Brabus, motofilm.pl