Co za potwór! Pierwszy PHEV AMG ma 843 KM i 1 400 Nm. Oto GT 63 S E Pefrormance (wideo)

Nareszcie do oferty Mercedesa trafia najmocniejszy wariant modelu AMG GT 4-drzwiowego Coupe. Model, który według plotek miał nosić oznaczenie 73e, jednak nazwano 63 S E Performance.

Jest to pierwsza hybryda typu plug-in w gamie Mercedesa-AMG. Korzysta ona z 4.0 litrowej jednostki benzynowej V8 biturbo oraz silnika elektrycznego umieszczonego na tylnej osi. Łączna moc zestawu wynosi 843 konie mechaniczne, a moment obrotowy to aż 1 400 niutonometrów.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Drzwiowe Coupe
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Drzwiowe Coupe

Polski cennik Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowego Coupe (2022). Opcjonalny pakiet za 114 tysięcy

Tak potężne parametry pozwalają na przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 316 km/h. W podwoziu zamontowano baterie o pojemności 6,1 kWh, które zapewniają bezemisyjny zasięg zaledwie 12 kilometrów.

Na liście wyposażenia standardowego znajdziesz między innymi system AMG Ride Control+ i karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy. Na pokładzie pojawił się oczywiście nowy tryb jazdy, który pozwala na wykorzystywanie tylko silnika elektrycznego. Można z niego korzystać do prędkości 130 km/h.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Drzwiowe Coupe
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Drzwiowe Coupe

Z zewnątrz auto wyróżnia się przede wszystkim klapką na tylnym zderzaku, która skrywa złącze ładowania, a także nowymi felgami w rozmiarze 20 i 21 cali.

Niestety nie znamy jeszcze polskiego cennika nowego Mercedesa-AMG GT 63 E Performance 4-Drzwiowego Coupe. Najprawdopodobniej będzie on oferowany razem z czysto spalinowym wariantem 63 oraz 63 S, chociaż na ten temat również nie mamy żadnych informacji. Do tej pory facelifting dotyczył tylko odmian 43 oraz 53.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Drzwiowe Coupe
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Drzwiowe Coupe

Mamy pierwsze zdjęcia nowego Mercedesa-AMG SL. Elegancki do bólu, ale nie zabraknie osiągów

Mamy do czynienia z pierwszym tego typu napędem w gamie modelowej AMG. Z pewnością będzie ich wkrótce dużo więcej. Pojawią się one między innymi w Klasie S, GLE, GLS oraz najprawdopodobniej w nowym Mercedesie SL.