BMW Serii 4 po liftingu. Nowe lampy, wnętrze i więcej mocy w M4

Odmłodzone BMW Serii 3 zostało zaprezentowane przez monachijskiego producenta już w maju 2022 roku. Ponad 1.5 roku musieliśmy czekać na facelifting bardziej stylowego modelu, czyli Serii 4.

Czwórka w gamie BMW została wyodrębniona z oferty Serii 3 przy okazji wprowadzenia na rynek generacji F30. Trójka miała swoją premierę w 2011 roku, a w 2013 roku do gamy dołączyła Seria 4 Coupe oraz Cabriolet.

Wtedy zrobiło to niemałe zamieszanie i klienci przez pewien czas nie mogli się przyzwyczaić do zmiany nomenklatury. Teraz natomiast jest to już dla nas naturalne.

2024 BMW 430i Cabriolet
2024 BMW 430i Cabriolet
2024 BMW M440i xDrive
2024 BMW M440i xDrive

Obecnie oferowana generacja Serii 4, która nosi oznaczenie G22 dla Coupe i G23 dla Cabrio, produkowana jest od 2020 roku. Przyszła więc pora na drobne zmiany w postaci faceliftingu.

BMW Serii 4 już bez „ringów”

Producent zastosował drobne zmiany w wyglądzie zewnętrznym auta. W oczy od razu rzucają się nowe reflektory LED, których sygnatura nie nawiązuje już do klasycznych „ringów” kojarzonych tak bardzo z BMW.

Aktualnie w lampach widzimy jedynie dwa pionowe paski LED. Jest to element, który pojawił się już chociażby w BMW X5 czy BMW Serii 5. Zderzak przedni nadal wygląda tak samo jak w wersji sprzed liftingu.

2024 BMW M440i xDrive
Matrycowe reflektory LED Shadowline
2024 BMW M440i xDrive
Opcjonalne tylne lampy BMW Laser

Z tyłu również nie zmodyfikowano zderzaka, za to zastosowano nowe oświetlenie z technologią laserową. Jest to opcja dostępna razem z adaptacyjnymi reflektorami LED, który wymaga dokupienia pakietu M Pro.

Nowością w ofercie są dwa dodatkowe kolory lakieru: zielony Cape York i ognista czerwień. Mamy też nowe wzory felg w rozmiarze 19 cali. Ponadto, producent pozwala oczywiście na skorzystanie z licznych opcji BMW Individual.

Nowości we wnętrzu

Dużo więcej zmieniło się w środku nowego BMW Serii 4. Przede wszystkim, mamy tu do czynienia z podwójnym ekranem na desce rozdzielczej, czyli z rozwiązaniem znanym już chociażby z Serii 3.

Kierowca może skorzystać z najnowszej wersji systemu multimedialnego BMW OS 8.5. Niestety, przy okazji zniknęły fizyczne przełączniki sterowania układem klimatyzacji.

BMW zrezygnowało z dużej dźwigni skrzyni biegów i zastąpiło ją małym przełącznikiem. Tuż obok niego na szczęście nadal znalazło się miejsce dla pokrętła iDrive.

2024 BMW 430i Cabriolet
2024 BMW 430i Cabriolet

W kabinie panuje teraz jeszcze ciekawszy klimat, a to w związku z bogatszym oświetleniem ambientowym. Kierowca może wybrać jeden z dziewięciu kolorów oraz kilka poziomów jasności.

Seria 4 jest modelem, w którym debiutuje nowy rodzaj tapicerki na fotelach. Auto z pakietem sportowym M wyposażone jest po raz pierwszy w tkaninę M Performtex.

2024 BMW M440i xDrive
2024 BMW M440i xDrive

Jest to welurowe pokrycie siedzeń, które nie tylko świetnie wygląda, ale również charakteryzuje się niską masą. BMW zadbało też o to, aby proces produkcji zoptymalizowany był pod względem zrównoważonego rozwoju.

Konfigurując odświeżoną Serię 4 klient może wybrać nowe dekory. Po raz pierwszy w tym modelu opcjonalnie dostępne są również akcenty szklane CraftedClarity.

Miękka hybryda pod maska BMW Serii 4

48-woltowa instalacja miękkiej hybrydy pojawia się we wszystkich dostępnych wariantach napędowych nowej Czwórki. W ofercie nadal pojawiają się wersje z silnikami wysokoprężnymi.

Ofertę w Polsce otwiera BMW 420i z napędem na tył i 2.0 litrowym silnikiem benzynowym o mocy 184 koni mechanicznych. Szukając auta z napędem na cztery koła możesz się zdecydować na BMW 430i xDrive z tą samą jednostką o mocy 245 koni mechanicznych.

2024 BMW 430i Cabriolet
2024 BMW 430i Cabriolet

Lista silników Diesla rozpoczyna się od wersji 420d ze 190-konną jednostką 2.0 R4. Wariant ten dostępny jest również w wydaniu z napędem na cztery koła 420d xDrive.

Mocniejszy „klekot” to BMW 430d xDrive, gdzie na wszystkie cztery koła trafia 286 koni mechanicznych. Wysokoprężne 420d i 430d dla wersji Cabriolet występują w ofercie jedynie z napędem na tylną oś.

Bogata oferta M Performance

Osoby, które oczekują nieco bardziej sportowych emocji, mogą się zdecydować na warianty z gamy M Performance. W przypadku Serii 4 mamy do dyspozycji aż cztery samochody.

Producent z Monachium dał klientom wybór benzynowej wersji M440i xDrive oraz wysokoprężnej odmiany M440d xDrive. Oba warianty można kupić w wydaniu Coupe oraz Cabriolet.

2024 BMW M440i xDrive
2024 BMW M440i xDrive

Pod maską BMW M440i xDrive pracuje 6-cylindrowa jednostka rzędowa o pojemności 3.0 litrów, która generuje 374 konie mechaniczne. M440d xDrive to również 3.0 litrowe R6, lecz o nieco niższej mocy, bo wynoszącej 340 koni mechanicznych.

Warianty M Performance posiadają oczywiście nieco bogatsze wyposażenie w standardzie. Mamy tu między innymi sportowy układ hamulcowy M, sportowy mechanizm różnicowy M oraz sportową skrzynię biegów Steptronic.

Zmiany dotyczą również wersji M4

W przypadku najbardziej sportowych odmian Serii 4, czyli BMW M4, zastosowano te same zabiegi co w przypadku pozostałych modeli. Tutaj również mamy nowe reflektory na zewnątrz i nieco więcej różnic w środku.

BMW M4 Coupe nadal dostępne jest w aż trzech wersjach: M4, M4 Competition oraz M4 Competition xDrive. Wariant Cabriolet to wciąż jedynie odmiana M4 Competition xDrive.

2024 BMW M4 Coupe
2024 BMW M4 Coupe
2024 BMW M4 Coupe
2024 BMW M4 Coupe

M4 w mocniejszym wariancie Competition i z napędem na cztery koła xDrive zyskało teraz trochę więcej mocy. 3.0 litrowy silnik R6 nie generuje już 510 koni mechanicznych.

Kierowca ma tam teraz do dyspozycji 530 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów momentu obrotowego. Wersja Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy, a Cabriolet w 3,7 sekundy.

Ile kosztuje nowe BMW Serii 4 LCI?

Na polskiej stronie producenta już pojawiły się odmłodzone Czwórki. Modele są dostępne w konfiguratorze, więc klienci już teraz mogą zbudować wirtualnie swój wymarzony egzemplarz.

Cennik startuje od kwoty 243 100 złotych brutto za BMW 420i Coupe. Wersja Cabriolet tego samej odmiany napędowej wiąże się z wydatkiem 260 000 złotych brutto.

Zarówno za benzynową jak i wysokoprężną odmianę M Performance, czyli M440i xDrive oraz M440d xDrive w wydaniu Coupe zapłacisz 345 000 złotych brutto. Wersja Cabriolet jest o 40 000 złotych droższa.

2024 BMW M4 Coupe
2024 BMW M4 Coupe
2024 BMW M4 Competition xDrive Cabriolet
2024 BMW M4 Competition xDrive Cabriolet

Jeśli chcesz myśleć o zakupie BMW M4, musisz się liczyć z wydatkiem co najmniej 455 000 złotych brutto. Tyle kosztuje Coupe z napędem na tylną oś o mocy 480 koni mechanicznych.

BMW M4 Competition RWD Coupe, gdzie jednostka napędowa ma 510 koni mechanicznych, kosztuje w Polsce 480 000 złotych brutto. Za 530-konne BMW M4 Competiton xDrive Coupe trzeba zapłacić 510 000 złotych brutto.

Najdroższą dostępną aktualnie Czwórką po liftingu jest M4 Competition xDrive Cabriolet. Na takie auto w bazowej wersji musisz wydać co najmniej 535 000 złotych brutto.

Źródło: konfigurator BMW Serii 4 Coupe, konfigurator BMW Serii 4 Cabriolet, motofilm.pl