W Lipsku świętują. Fabryka Porsche zbudowała już dwa miliony aut

Nie tylko Stuttgart-Zuffenhausen jest miejscem, w którym powstają nowe samochody marki Porsche. Niektóre z modeli budowane są w fabryce ulokowanej w Lipsku.

Pracownicy tego zakładu mieli niedawno okazję do wielkiego świętowania. Z linii produkcyjnej w Saksonii zjechał samochód z numerem 2 000 000. To wielki jubileusz.

Fabryka Porsche w Lipsku działa od 2002 roku

Porsche otworzyło fabrykę w Lipsku w 2002 roku i początkowo produkowano tam jedynie model Cayenne. W latach 2003-2006 z Lipska wyjechało też 1270 egzemplarzy ręcznie składanej Carrery GT.

Porsche Panamera Turbo E-Hybrid
Jubileuszowy egzemplarz Panamery Turbo E-Hybrid

W 2006 roku rozpoczęto budowę nowej hali produkcyjnej, a w 2009 roku ruszył montaż Panamery. W tym roku osiągnięto inny kamień milowy, gdyż z linii produkcyjnej wyjechało Cayenne z numerem 250 000.

Rok 2013 był ważny dla Lipska ze względu na otwarcie pierwszego zakładu wytwarzania nadwozi oraz nowej lakierni. 3 lata później rozpoczęła się produkcja Panamery drugiej generacji.

W 2008 roku w fabryce Porsche w Lipsku pracowało 500 osób. Dzisiaj jest to miejsce pracy dla ponad 4400 ludzi, którzy pomimo wysokiego poziomu automatyzacji są bardzo istotnym elementem produkcji.

„Najważniejszy czynnik naszego sukcesu to nasi pracownicy. Bez ich zaangażowania nie bylibyśmy w stanie sprostać wielu wyzwaniom” – powiedział Gerd Rupp, prezes zarządu Porsche Leipzig GmbH

Porsche Panamera Turbo E-Hybrid
Pracownicy Porsche Leipzig GmbH mają powód do świętowania

Wyprodukowano już ponad 2 miliony samochodów

Model z numerem 2 000 000 to nowa generacja Panamery w wersji Turbo E-Hybrid. Auto jest właśnie w drodze do swojego klienta, który pochodzi z Dubaju.

Luksusowa limuzyna z hybrydowym napędem o mocy 680 koni mechanicznych wykończona została lakierem Madeira Gold Metallic. 4.0 litrowy silnik V8 współpracujący z jednostką elektryczną zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy i możliwość osiągnięcia prędkości maksymalnej 315 km/h.

Porsche Panamera Turbo E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo E-Hybrid lakierowana kolorem Madeira Gold Metallic

W Polskim salonie za takie auto trzeba zapłacić co najmniej 932 000 złotych. Co ciekawe, wspomniany wyżej złoty kolor nie wymaga żadnej dopłaty. Nie jest to zbyt często spotykana sytuacja w przypadku Porsche.

„Historia sukcesu naszej lipskiej lokalizacji jest ściśle powiązana z Porsche Panamera. Model ten reprezentuje rozwój i zmianę, podobnie jak sama lokalizacja. Ekspansja do pełnej fabryki była przełomową decyzją w historii zakładu. Jako kompleksowa fabryka produkujemy samochody w całości, od budowy nadwozia po końcowy montaż. Położyło to podwaliny pod projekty nowych samochodów i dalszy rozwój” – skomentował Rupp.

Fabryka w Lipsku zdobyła mnóstwo nagród. Doceniono zrównoważony rozwój, przystosowanie obiektu na przyszłość, rozwiązania z zakresu cyfrowości i łączności. W listopadzie udało się zdobyć tytuł Fabryki Roku 2023.

Porsche Panamera Gerd Rupp
Gerd Rupp – prezes zarządu Porsche Leipzig GmbH

Źródło: Porsche, motofilm.pl