Wszyscy fani marki Tesla latami czekali na premierę modelu Cybertruck. 30 listopada 2023 roku w końcu odbył się „Delivery Event”, podczas którego zaprezentowano produkcyjną wersję tego elektrycznego pickupa.
Pierwszych 10 klientów dostąpiło zaszczytu odbioru swoich egzemplarzy prosto z rąk Elona Muska. Seryjna produkcja ruszy jednak dopiero na początku 2024 roku.
Tesla Cybertruck w „trzech smakach”
Okazało się, że Tesla Cybertruck dostępna jest w trzech wariantach napędowych, z jednym, dwoma oraz trzema silnikami elektrycznymi. Ten najsłabszy wariant dołączy do oferty jednak dopiero w 2024 roku.
Na szczycie oferty znajdziemy Teslę w wersji Cyberbeast. Trzy bezemisyjne jednostki generują łącznie moc 857 koni mechanicznych (845 hp) i moment obrotowy wynoszący 930 niutonometrów.
Producent twierdzi, że tak skonfigurowany Cybertruck potrafi przyspieszyć od 0 do 96 km/h w 2,6 sekundy. To naprawdę imponujący wynik jak na pojazd tak dużych rozmiarów.
Redaktorzy CarWow mieli okazję sprawdzić jak Tesla spisze się w pojedynku z jeszcze mocniejszym elektrycznym pickupem. Tuż obok, na linii startu stanął GMC Hummer EV.
Kierowca GMC ma do dyspozycji aż cztery silniki elektryczne, które łącznie generują 1014 koni mechanicznych. Moment obrotowy też jest kosmiczny, gdyż wynosi 1485 niutonometrów.
Pomimo przewagi w potencjale napędu, Hummer okazuje się być wolniejszy od Tesli. I to nawet pomimo tego, że Cybertruck korzysta z terenowych opon.
Co się stało z Hummerem?
Wielką wadą GMC jest potężna masa własna, która wynosi aż 4111 kilogramów. Sprawcą takiego stanu rzeczy jest ogromny akumulator, który producent zdecydował się zamontować w podwoziu.
Bateria Hummera ma pojemność 246.8 kWh brutto / 212.7 kWh netto. Mogłoby się więc wydawać, że auto jest w stanie pokonać bardzo duży dystans na jednym ładowaniu.
Nic bardziej mylnego, gdyż do ładowarki będziemy musieli podjechać już po przejechaniu 480-613 kilometrów, w zależności oczywiście od stylu jazdy i rozwijanych prędkości.
Tesla w najbardziej wydajnej wersji, czyli AWD, legitymuje się zasięgiem na poziomie 547 kilometrów. Waży przy tym 2995 kilogramów, czyli również niezbyt mało.
Organizatorzy wyścigu postanowili dać również szansę Hummerowi i dorzucili dodatkowy „balast” Tesli w postaci czterech pasażerów. Cybertruck nadal jednak okazał się być szybszy.
Źródło: CarWow, motofilm.pl