Za 26 tysięcy złotych możesz wymienić ogromny grill w BMW 7. Wygląda inaczej i dodaje bardzo ważną funkcję

Kształt, a przede wszystkim rozmiar przedniego grilla, montowanego w niektórych najnowszych modelach BMW, bywa tematem wielu dyskusji. Jedni zdążyli się już do niego przyzwyczaić, inni nie mogą na to patrzeć.

Modele takie jak elektryczny iX, Seria 4, M3 Touring czy w końcu luksusowa limuzyna w postaci Serii 7. Każdy z tych pojazdów posiada „nerki”, które są kilkukrotnie większe od tych znanych chociażby z BMW Serii 3 E30.

Nowa wersja grilla w BMW Serii 7 G70

Klienci zamawiający nowe BMW Serii 7 na rynku niemieckim mogą teraz wybrać nieco inny wariant przedniego grilla. Ma to związek z wprowadzeniem zupełnie nowej opcji wyposażenia.

2024 BMW Serii 7 G70 Personal Pilot L3
Nerki w nerkach w nowym BMW 7?

Nosi ona nazwę Personal Pilot L3 i będzie dostępna od marca 2024 roku. Póki co, tylko w niemieckich salonach marki BMW. System ten pozwala na uruchomienie jazdy autonomicznej poziomu trzeciego.

Podobne rozwiązanie jest już dostępne w Mercedesie Klasy S oraz EQS. Podobnie jak u konkurencji ze Stuttgartu, korzystanie z autonomicznej jazdy w BMW ma pewne ograniczenia.

System zadziała tylko na określonych odcinkach niemieckich autostrad i przy prędkości do 60 km/h. Oznacza to, że skorzystamy z niego wyłącznie podczas jazdy w korku na Autobahn.

2024 BMW Serii 7 G70 Personal Pilot L3
Kierowca może obejrzeć serial czy zajrzeć do smartfona
2024 BMW Serii 7 G70 Personal Pilot L3
Na kierownicy pojawiło się dodatkowe oświetlenie

Wtedy kierowca będzie w stanie trochę odpocząć i zająć się, zupełnie legalnie, czymś innym niż prowadzenie. Może na przykład sprawdzić maile na telefonie czy dokończyć odcinek serialu.

Obecność systemu wymusiła pewne zmiany stylistyczne i właśnie jedną z nich jest nowy wzór przedniego grilla. Umieszczono w nim bowiem urządzenia monitorujące otoczenie.

2024 BMW Serii 7 G70 Personal Pilot L3
Radary zostały nieco lepiej wkomponowane niż w przypadku Mercedesa

BMW Serii 7 zyskało sensory 3D, lidary, kamery, czujniki ultradźwiękowe i radary. Wszystko po to, aby „widzieć i rozumieć” to, co dzieje się dookoła samochodu. To po prostu „oczy i uszy” naszej limuzyny. Jest też nowa kierownica z oświetleniem ostrzegawczym.

Autonomia za 26 tysięcy złotych

Opcja BMW Personal Pilot L3 została wyceniona na 6 000 euro, czyli około 26 500 złotych. W Mercedesie system Drive Pilot kosztuje 5 950 euro, ale wymusza dodanie kilku opcji, jak chociażby pakiet asystentów parkowania z kamerami 360. Ostatecznie więc musimy dopłacić 11 102 euro, czyli około 49 000 złotych.

2024 BMW Serii 7 G70 Personal Pilot L3
Można zdjąć ręce z kierownicy. I to legalnie!

Na polskim rynku cennik BMW Serii 7 startuje od kwoty 535 000 złotych za 740d xDrive. Najtańsza elektryczna odmiana i7 eDrive50 to już wydatek 650 000 złotych.

Na szczycie oferty aktualnie widnieje 659-konne BMW i7 M70 xDrive, które zapewnia zasięg 559 kilometrów i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Za taką „Siódemę” trzeba zapłacić co najmniej 820 000 złotych.

Źródło: BMW, motofilm.pl