W ofercie niektórych producentów samochodów coraz częściej można trafić na akcesoria pozwalające zmodyfikować nasze auta. W autoryzowanym serwisie jesteśmy w stanie stuningować samochód oryginalnymi częściami.
Jednym z przykładów jest oferta M Performance dla klientów BMW. Dla wielu modeli dostępne są elementy zmieniające stylistykę, a nawet poprawiające osiągi auta.
Miłośnicy modyfikacji nie muszą więc szukać tego typu części w sieci i mogą zlecić montaż takich części profesjonalistom z autoryzowanego serwisu. Jest to bardzo wygodne.
Tego w M Performance jeszcze nie było
BMW właśnie pochwaliło się nowością w ofercie M Performance. Dotyczy ona modeli M2, M3 oraz M4 i z pewnością zadowoli ona wielu klientów posiadających wymienione wyżej auta.
Niemcy postanowili wprowadzić jeszcze bardziej motorsportowy klimat i zaoferowali system centralnie montowanych felg. Tak zwane „centerlocki” są teraz dostępne dla właścicieli BMW M2 G87, BMW M3 G80 i G81 oraz BMW M4 G82 oraz G83.
Zestaw składa się z nowych piast, które są przystosowane do montażu kół tylko jedną, centralną śrubą, oraz oczywiście felg. Obręcze dostępne są w rozmiarach 19 cali na przednią oś i 20 cali na tylną oś. Na felgi naciągane są opony 275/35 ZR19 oraz 285/30 ZR20.
Rozwiązanie to pochodzi ze sportów motorowych, gdzie pozwala na dużo szybszą zmianę kół. Daje to pewną oszczędność czasu, co jest bardzo ważne podczas wyścigu.
Nie wydaje mi się, żeby akurat ten aspekt był tak ważny dla klientów BMW, ale z pewnością wielu z nich skusi się na taką opcję, chociażby tylko i wyłącznie ze względów estetycznych.
Taki rodzaj mocowania kół pojawił się w limitowanym do 50 egzemplarzy BMW 3.0 CSL. To najdroższy model w historii marki, za który trzeba było zapłacić około 4 500 000 złotych.
Należy oczywiście pamiętać, że po zamontowaniu takiego zestawu pojawiają się ograniczenia dotyczące serwisowania. Nie każdy warsztat zajmujący się wulkanizacją będzie posiadał odpowiednie narzędzia do odkręcenia takiej śruby. Dokręcenie kół wymaga użycia siły 930 niutonometrów.
Niemiecki producent niestety nie opublikował jeszcze informacji dotyczących ceny takiego zestawu. Nie ma co się jednak oszukiwać i myśleć, że będzie to okazyjna kwota.
Najpierw trzeba kupić BMW. Ile to kosztuje?
Najtańszym modelem, do którego będzie można zamontować centerlocki, to oczywiście BMW M2 G87. Za 460-konne coupe z silnikiem 3.0 R6 trzeba w polskim salonie zapłacić co najmniej 355 500 złotych.
W przypadku 480-konnego BMW M3 Limousine cennik startuje od 445 000 złotych, a 510-konnej wersji M3 Competition od 464 000 złotych. Na BMW M3 Competition xDrive trzeba wydać 485 000 złotych.
Felgi mocowane centralną śrubą dostępne są również dla bardzo popularnego BMW M3 Competition xDrive Touring G81. Rodzinne i sportowe kombi wycenione zostało w Polsce na 497 000 złotych.
Jeśli chodzi o BMW M4, tutaj należy się liczyć z wydatkiem co najmniej 449 000 złotych za 480-konne coupe. Najdroższą kombinacją jest BMW M4 Competition xDrive Cabriolet, wycenione w Polsce na 511 000 złotych.
Źródło: BMW, motofilm.pl