Jeśli myślałeś, że wraz z debiutem modelu Utopia Pagani zapomniało o swoim poprzednim samochodzie, to byłeś w błędzie. Najwidoczniej na półkach w magazynie zostało jeszcze trochę elementów, z których zlepiono kolejny wariant.
Oto Pagani Imola Roadster, czyli Huayra bez dachu zapewniająca bardzo imponujące osiągi. Włochom udało się uzyskać bardzo niską masę, gdyż samochód ten „na sucho” waży zaledwie 1260 kilogramów.
Niska masa, potężna moc
Z tak niewielką wagą bez problemu radzi sobie potężny silnik V12 o pojemności 6.0 litrów. Podwójnie turbodoładowana jednostka połączona jest z sekwencyjną skrzynią biegów Xtrac o siedmiu przełożeniach.
Na tylne koła trafia moc 850 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 1 100 niutonometrów. Nie ma informacji dotyczącej przyspieszenia od 0 do 100 km/h, ale prędkość maksymalna to 350 km/h.
Utrzymanie tak szybkiego auta na asfalcie możliwe jest między innymi dzięki zaawansowanej aerodynamice. Przy 280 km/h wytwarzany jest docisk o sile 600 kilogramów.
Imola Roadster posiada homologację drogową, więc bez problemu zaparkujesz nim pod Hotelem De Paris w Monte Carlo. Jestem bardzo ciekawy ilu klientów wykorzysta potencjał tego auta na torze.
Inżynierowie Pagani wykorzystali materiały takie jak Carbo-Titanium HP62-G2 czy Carbo-Triax HP62 do stworzenia podwozia. Dzięki temu auto jest jeszcze sztywniejsze i bardziej bezpieczne.
Pagani Imola Roadster dla nielicznych
Pagani musi posiadać jeszcze sporo elementów do tego modelu. Włosi zdecydowali, że Imola Roadster zostanie wyprodukowana w liczbie ośmiu egzemplarzy.
Ceny niestety nie podano, ale z pewnością można będzie to kilkanaście milionów złotych. Limitowana do 4 sztuk Huayra BC Roadster wyceniona była na 14 milionów złotych netto.
Źródło: Pagani, motofilm.pl