Jeep z Polski jest teraz jeszcze bardziej oszczędny. Pali 5 litrów na setkę i ma nawet masaż

Producenci samochodów często nie przedstawiają w momencie premiery danego modelu wszystkich jego wariantów. Zdarza się tak, że pewne wersje wprowadzane są do oferty nieco później.

Właśnie tak stało się z montowanym w Polsce kompaktowym SUV-em. Od końca listopada 2023 roku, Jeep Avenger może być  zamawiany z nową jednostką napędową e-Hybrid.

2024 Jeep Avenger e-Hybrid
Nowa wersja Jeepa Avengera nie wyróżnia się za bardzo od pozostałych

Jeep Avenger jeszcze bardziej oszczędny

Mamy tu do czynienia ze 100-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 litra. 3-cylindrowy motor połączony jest z 6-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną e-DSC6.

W tej skrzyni biegów zintegrowano falownik, elektroniczny moduł sterowania oraz silnik elektryczny o mocy 29 koni mechanicznych. Jest to zatem układ miękkiej hybrydy MHEV.

2024 Jeep Avenger e-Hybrid
Z tyłu zauważysz jedynie drobny zielony emblemat „e”

48-woltowy akumulator litowo-jonowy gromadzi energię, która jest wykorzystywana w momentach najmocniej obciążających jednostkę spalinową. Wtedy do akcji wkracza silnik elektryczny, który wspomaga 1.2 litrową benzynę.

Korzystać z auta w trybie elektrycznym można również podczas manewrowania parkingowego czy jazdy w korku. Bardzo pozytywnie wpływa to na obniżenie średniego zużycia paliwa oraz oczywiście ograniczenie emisji CO2.

2024 Jeep Avenger e-Hybrid
W kierownicy umieszczono łopatki do zmiany biegów

Producent deklaruje, że średnie spalanie to 5,1 litra na 100 kilometrów. Na pokładzie znajduje się bak paliwa o pojemności 44 litrów, więc w mieście pokonamy naprawdę sporo na jednym tankowaniu.

Są też nowe opcje wyposażenia

Jeep Avenger e-Hybrid wprowadza kilka nowości do listy wyposażenia. Mamy tu na przykład panoramiczny, otwierany dach, czy elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją masażu.

Hybrydowy Avenger dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia: Longitude, Altitude oraz Summit. Niestety polskiego cennika tej wersji napędowej jeszcze nie opublikowano.

2024 Jeep Avenger e-Hybrid
Panoramiczny dach umili podróżowanie latem
2024 Jeep Avenger e-Hybrid
Podobnie jak fotel z funkcją masażu

Nadal w ofercie pozostają oczywiście dwa pozostałe warianty napędowe Avengera. Za auto z silnikiem spalinowym 1.2 100 KM trzeba zapłacić co najmniej 99 900 złotych.

Z kolei elektryczną odmianę ze 156-konnym silnikiem i baterią 54 kWh zapewniającą zasięg do 550 kilometrów w mieście (WLTP) wyceniono na 185 700 złotych. Warto pamiętać, że możemy tu liczyć na rządową dopłatę do 27 000 złotych z programu „Mój elektryk”.

Źródło: Stellantis Polska / Jeep Polska, motofilm.pl