Producenci samochodów często nie przedstawiają w momencie premiery danego modelu wszystkich jego wariantów. Zdarza się tak, że pewne wersje wprowadzane są do oferty nieco później.
Właśnie tak stało się z montowanym w Polsce kompaktowym SUV-em. Od końca listopada 2023 roku, Jeep Avenger może być zamawiany z nową jednostką napędową e-Hybrid.
Zobacz również
Ten chiński SUV potrafi zaskoczyć rodziców małych dzieci. Z dofinansowaniem do elektryków kosztuje 147 900 zł
Europejski SUV za 116 114 zł z prześwitem 20 cm przewyższa Omodę 5 z jej 14,5 cm. Jest hybrydą z bagażnikiem 480 litrów
Ta hybryda w stylu Lamborghini kosztuje 129 400 zł i ma bagażnik większy od MG HS. Niewielu kierowców wie, że to auto w zasięgu ich budżetu
Jeep Avenger jeszcze bardziej oszczędny
Mamy tu do czynienia ze 100-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 litra. 3-cylindrowy motor połączony jest z 6-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną e-DSC6.
W tej skrzyni biegów zintegrowano falownik, elektroniczny moduł sterowania oraz silnik elektryczny o mocy 29 koni mechanicznych. Jest to zatem układ miękkiej hybrydy MHEV.

48-woltowy akumulator litowo-jonowy gromadzi energię, która jest wykorzystywana w momentach najmocniej obciążających jednostkę spalinową. Wtedy do akcji wkracza silnik elektryczny, który wspomaga 1.2 litrową benzynę.
Korzystać z auta w trybie elektrycznym można również podczas manewrowania parkingowego czy jazdy w korku. Bardzo pozytywnie wpływa to na obniżenie średniego zużycia paliwa oraz oczywiście ograniczenie emisji CO2.

Producent deklaruje, że średnie spalanie to 5,1 litra na 100 kilometrów. Na pokładzie znajduje się bak paliwa o pojemności 44 litrów, więc w mieście pokonamy naprawdę sporo na jednym tankowaniu.
Są też nowe opcje wyposażenia
Jeep Avenger e-Hybrid wprowadza kilka nowości do listy wyposażenia. Mamy tu na przykład panoramiczny, otwierany dach, czy elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją masażu.
Hybrydowy Avenger dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia: Longitude, Altitude oraz Summit. Niestety polskiego cennika tej wersji napędowej jeszcze nie opublikowano.


Nadal w ofercie pozostają oczywiście dwa pozostałe warianty napędowe Avengera. Za auto z silnikiem spalinowym 1.2 100 KM trzeba zapłacić co najmniej 99 900 złotych.
Z kolei elektryczną odmianę ze 156-konnym silnikiem i baterią 54 kWh zapewniającą zasięg do 550 kilometrów w mieście (WLTP) wyceniono na 185 700 złotych. Warto pamiętać, że możemy tu liczyć na rządową dopłatę do 27 000 złotych z programu „Mój elektryk”.
Źródło: Stellantis Polska / Jeep Polska, motofilm.pl



