Rodzina elektrycznych modeli w gamie Volkswagena stale się poszerza. Obecnie w ofercie jest już dostępnych pięć samochodów z oznaczeniem ID. w nazwie.
Najmłodszym członkiem tej grupy jest Volkswagen ID.7, który miał swoją premierę w kwietniu 2023 roku. W sierpniu poznaliśmy polski cennik tego modelu, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów dopiero w pierwszym kwartale 2024 roku.
Volkswagen ID.7 Tourer – zupełnie nowa nazwa
Niemiecki producent z Wolfsburga oczywiście się na tym nie zatrzymuje. Właśnie opublikował zdjęcia drugiego wariantu nadwozia modelu ID.7. Jest to pierwsze elektryczne kombi z logo VW.
W nomenklaturze Volkswagena samochody te nosiły do tej pory oznaczenie Variant (lub Shooting Brake dla Arteona). Model ID.7 stał się okazją do pierwszej od ponad 60 lat zmiany. Bardziej praktyczna wersja elektryka została nazwana ID.7 Tourer.
Volkswagen ID.7 Tourer, podobnie jak standardowa wersja, jest bardzo opływowy, dzięki czemu powinien się cechować niskim zużyciem energii elektrycznej. Współczynnik Cd wynosi 0,24, czyli tylko o 0,01 więcej niż w zwykłym ID.7.
Pojemność bagażnika w 5-osobowej konfiguracji zwiększyła się z 532 do 545 litrów (do wysokości zagłówków). Jeśli jednak złożymy oparcia tylnych foteli, uzyskamy przestrzeń 1 714 litrów i będziemy mogli przewieźć przedmioty o długości „prawie 2 metrów”.
Jaki napęd? Jaka bateria?
Informacji na temat wersji napędowych jeszcze nie znamy. Możemy się jednak spodziewać, że dostępne będą takie same warianty jak w przypadku ID.7 ze standardowym nadwoziem.
Mowa o 286-konnym napędzie realizowanym przez silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi. ID.7 dostępny jest w wersji Pro z baterią 77 kWh netto oraz Pro S z akumulatorem 86 kWh netto. W przyszłości do oferty dołączy jeszcze wersja GTX z napędem na cztery koła.
Na oficjalną premierę Volkswagena ID.7 Tourer musimy jeszcze trochę poczekać. Ma się ona odbyć „w ciągu najbliższych miesięcy”, a dostępność tego modelu w salonach przewidziana jest na 2024 rok.
ID.7 Tourer będzie produkowany razem z ID.4 oraz ID.7 w zakładach Volkswagena w niemieckiej miejscowości Emden. Cennik tego modelu powinien startować z pułapu nieco poniżej 300 000 złotych brutto.
Źródło: Volkswagen