Pojawiły się smutne informacje dla europejskich klientów marki Bentley. W związku z planem wprowadzenia strategii Beyond100, z oferty wkrótce zniknie jeden z wariantów modelu Continental GT.
Tylko do połowy listopada można składać zamówienia na Bentleya Continentala GT z silnikiem V8. Do 2025 roku dostępne będą auta z hybrydowym napędem, korzystającym z 2.9 litrowej jednostki V6.
Specjalnie na pożegnanie z 4.0 litrowym V8, dział Mulliner przygotował pięć ekskluzywnych pakietów wykończenia wnętrza. Nazwano je „Curated by Mulliner”. Są one dostępne dla Continentala GT/GTC S oraz Azure.
„Pięć pakietów wnętrza „Curated by Mulliner” odzwierciedla duże zapotrzebowanie klientów na personalizację Continental GT i stanowi wyjątkową okazję do nadania osobistego charakteru najlepszemu grand tourerowi firmy Bentley. Te specjalne pakiety, inspirowane żywymi kolorami występującymi w naturze, są dostępne dla klientów firmy Bentley w Europie.”
W ofercie pojawiły się bardzo intensywne kolory Key Lime, Vivid Red, Mandarin, Klein Blue i Turkus. Mają one zapewnić możliwość tworzenia jeszcze ciekawszych i bardziej wyjątkowych konfiguracji.
„Każdy z pięciu zestawów bazuje na motywie pochodzącym z natury. Inspiracją dla Key Lime były pikantne pigmenty cytrusowe, które ożywiają wnętrze pojazdu. Przeznaczony do zorientowanych na osiągi modeli GT S i GTC S, Vivid Red opiera się na cynobrowych pigmentach ekstrahowanych z krajobrazów eolicznych. Mandarynka natomiast jest świadectwem bogatych odcieni występujących w spektakularnych obszarach, takich jak islandzkie kratery magmowe czy pustynia Namib. Klein Blue doskonale wpisuje się w nastawione na dobre samopoczucie modele Azure i opiera się na niuansach wyabstrahowanych z elementów hipernatury. Wreszcie turkus nawiązuje do błękitnej głębi islandzkich mórz i blasku zorzy polarnej nocą.”
Dużą rolę odgrywa tutaj kontrastowość. Zastosowanie innych odcieni na przeszyciach robi ogromne wrażenie i sprawia, że wnętrze Bentleya staje się bardzo „szlachetne”.
Silnik V8 montowany pod maską Bentleya to podwójnie turbodoładowana jednostka o pojemności 4.0 litrów. Współpracuje ona z 8-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną, która realizuje napęd na wszystkie koła.
Kierowca ma do dyspozycji moc 550 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący aż 770 niutonometrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,0 sekundy, a prędkość maksymalna to 318 km/h.
Niestety, tylko my, Europejczycy zostaliśmy dotknięci usunięciem jednostek V8 z gamy. Na pozostałych rynkach nadal wariant ten będzie dostępny dla klientów.
Źródło: Bentley