Nowa generacja BMW Serii 5, o kodowym oznaczeniu G60, zadebiutowała w drugiej połowie maja 2023 roku. Początkowo otrzymaliśmy jedynie trzy wersje spalinowe i dwie elektryczne.
Nie jest to zbyt bogata oferta napędowa, ale z biegiem czasu będzie się ona poszerzać. Teraz nadszedł właśnie taki moment, gdyż producent zaprezentował nam dwie nowe odmiany.
Oto nowe BMW Serii 5 2023. “Zjedziesz na najszybszy lewy pas patrząc w lusterko” (wideo)
Są to hybrydy typu plug-in, które zapewniają świetne osiągi i wysoką ekonomię jazdy. W salonach te wersje pojawią się już w listopadzie 2023 roku.
Pierwszym wariantem jest BMW 530e, gdzie pod maską znajdziemy 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2.0 litrów. Współpracuje on z jednostką elektryczną, dzięki czemu kierowca ma do dyspozycji 299 koni mechanicznych i 450 niutonometrów.
Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi w tym przypadku 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Auto jest w stanie poruszać się w trybie elektrycznym do prędkości 140 km/h.
Na pokładzie znajduje się bateria o pojemności 19,4 kWh. Na szczęście, tak udało się zaprojektować układ, że nie wpływa on na pojemność bagażnika. Nadal mamy do dyspozycji 520 litrów.
W przypadku BMW 530e bezemisyjny zasięg wynosi od 93 do 103 kilometrów (WLTP). Pokładowa ładowarka o mocy 7.4 kWh pozwala na naładowanie od 0 do 100 procent w 3 godziny i 15 minut.
Drugim wariantem hybrydowym typu plug-in jest BMW 550e xDrive. Tutaj pod maską pracuje benzynowy, 6-cylindrowy motor rzędowy o pojemności 3.0 litrów.
BMW 550e xDrive oferuje moc 469 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 700 niutonometrów. Napęd na wszystkie koła sprawia, że auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
Mocniejsza hybryda oferuje nieco mniejszy zasięg na baterii. Według norm WLTP jest to od 83 do 90 kilometrów, więc i tak nadal całkiem sporo.
Palą tyle co nic
Deklarowane średnie zużycie paliwa w przypadku BMW 550e xDrive wynosi od 1,0 do 0,8 litra na 100 kilometrów. Dla BMW 530e jest to od 0,8 do 0,6 litra na 100 kilometrów.
Na liście wyposażenia standardowego w hybrydach plug-in znajdziesz między innymi: 19-calowe felgi, system BMW IconicSounds Electric. W wersji 550e xDrive będzie to również adaptacyjne zawieszenie Professional.
W polskim konfiguratorze marki BMW są już dostępne oba nowe warianty. Cena BMW 530e startuje od 300 000 złotych, a BMW 550e xDrive od 380 000 złotych.