Pod maską mocna benzyna, a palą tyle co nic. Dwie nowości w ofercie BMW Serii 5 G60 (2023)

Nowa generacja BMW Serii 5, o kodowym oznaczeniu G60, zadebiutowała w drugiej połowie maja 2023 roku. Początkowo otrzymaliśmy jedynie trzy wersje spalinowe i dwie elektryczne.

Nie jest to zbyt bogata oferta napędowa, ale z biegiem czasu będzie się ona poszerzać. Teraz nadszedł właśnie taki moment, gdyż producent zaprezentował nam dwie nowe odmiany.

Oto nowe BMW Serii 5 2023. “Zjedziesz na najszybszy lewy pas patrząc w lusterko” (wideo)

Są to hybrydy typu plug-in, które zapewniają świetne osiągi i wysoką ekonomię jazdy. W salonach te wersje pojawią się już w listopadzie 2023 roku.

Pierwszym wariantem jest BMW 530e, gdzie pod maską znajdziemy 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2.0 litrów. Współpracuje on z jednostką elektryczną, dzięki czemu kierowca ma do dyspozycji 299 koni mechanicznych i 450 niutonometrów.

BMW 530e G60
BMW 530e G60
BMW 530e G60
BMW 530e G60

Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi w tym przypadku 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Auto jest w stanie poruszać się w trybie elektrycznym do prędkości 140 km/h.

Na pokładzie znajduje się bateria o pojemności 19,4 kWh. Na szczęście, tak udało się zaprojektować układ, że nie wpływa on na pojemność bagażnika. Nadal mamy do dyspozycji 520 litrów.

BMW 530e G60
BMW 530e G60
BMW 530e G60
BMW 530e G60

W przypadku BMW 530e bezemisyjny zasięg wynosi od 93 do 103 kilometrów (WLTP). Pokładowa ładowarka o mocy 7.4 kWh pozwala na naładowanie od 0 do 100 procent w 3 godziny i 15 minut.

Drugim wariantem hybrydowym typu plug-in jest BMW 550e xDrive. Tutaj pod maską pracuje benzynowy, 6-cylindrowy motor rzędowy o pojemności 3.0 litrów.

BMW 550e xDrive oferuje moc 469 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 700 niutonometrów. Napęd na wszystkie koła sprawia, że auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

BMW 530e G60
BMW 530e G60
BMW 530e G60
BMW 530e G60

Mocniejsza hybryda oferuje nieco mniejszy zasięg na baterii. Według norm WLTP jest to od 83 do 90 kilometrów, więc i tak nadal całkiem sporo.

Palą tyle co nic

Deklarowane średnie zużycie paliwa w przypadku BMW 550e xDrive wynosi od 1,0 do 0,8 litra na 100 kilometrów. Dla BMW 530e jest to od 0,8 do 0,6 litra na 100 kilometrów.

Na liście wyposażenia standardowego w hybrydach plug-in znajdziesz między innymi: 19-calowe felgi, system BMW IconicSounds Electric. W wersji 550e xDrive będzie to również adaptacyjne zawieszenie Professional.

BMW 530e G60
BMW 530e G60
BMW 530e G60
BMW 530e G60

W polskim konfiguratorze marki BMW są już dostępne oba nowe warianty. Cena BMW 530e startuje od 300 000 złotych, a BMW 550e xDrive od 380 000 złotych.