Tesla Model 3 to jeden z najbardziej popularnych samochodów elektrycznych na świecie. Amerykański produkt doczekał się w końcu odświeżenia, na które czekało wielu klientów.
Nie pojawiło się zbyt wiele zmian wizualnych. Są one jednak na tyle istotne, że zdecydowanie poprawiły wygląd najmniejszej Tesli. Auto jest po prostu ładniejsze.
W przedniej części nadwozia znajdziemy nowe, smuklejsze reflektory LED oraz lekko przemodelowany zderzak. Klienci mogą teraz wybrać jeden z dwóch nowych kolorów lakieru: Stealth Grey i Ultra Red.
Z tyłu również pojawiły się nieco inne lampy wykonane w technologii LED. Niektóre osoby z pewnością skojarzą ich wzór z tym, który znają z nowej Skody Karoq.
Dużo więcej zmian pojawiło się wewnątrz Tesli Model 3. Jest tu przemodelowana deska rozdzielcza z wielkim, 15,4-calowym ekranem na środku, nową kierownicą i paskiem oświetlenia ambientowego, który rozciąga się aż na nowe boczki drzwi.
Pasażerowie mają poczuć lepszą jakość materiałów „premium” i zauważyć, że kabina jest bardziej wyciszona. Fotele z przodu posiadają funkcję wentylacji, a z tyłu znajdziesz kolejny, 8-calowy ekran dotykowy, gdzie obsłużysz klimatyzację i elementy rozrywki.
Opcjonalnie można też dokupić 17-głośnikowy zestaw audio z dwoma subwooferami i dwoma wzmacniaczami. Nie brakuje oczywiście ładowarek indukcyjnych dla smartfonów.
Nowa Tesla Model 3 jest też bardziej praktyczna. Inżynierom udało się zwiększyć pojemność bagażnika z 561 do 594 litrów. Poprawiono również aerodynamikę. Współczynnik oporu powietrza spadł z 0.23 do 0.219.
Obecnie, na polskiej stronie producenta dostępne są dwie wersje: Tesla Model 3 i Tesla Model 3 Long Range. Ich ceny przedstawiają się naprawdę atrakcyjnie.
Za podstawową Teslę Model 3 trzeba zapłacić 205 990 złotych brutto. Warto pamiętać, że dzięki rządowym dotacjom możemy uzyskać zwrot nawet do 27 000 złotych.
Tesla Model 3 wyposażona jest w jeden silnik elektryczny, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Niestety, producent nie pochwalił się jeszcze dokładnymi parametrami.
Wiemy jedynie, że teoretyczny zasięg na jednym ładowaniu to 513 kilometrów (WLTP). Maksymalna moc, z jaką możemy uzupełniać stan baterii to 170 kW.
W przypadku Tesli Model 3 Long Range mamy już do czynienia z dwoma silnikami elektrycznymi. Tutaj, czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h trwa tylko 4,4 sekundy.
Jak sama nazwa „Long Range” wskazuje, teoretyczny zasięg jest większy i wynosi aż 629 kilometrów (WLTP). Lepsza jest również maksymalna moc ładowania – 250 kW. Za Teslę Model 3 Long Range AWD musimy zapłacić w Polsce co najmniej 240 990 złotych brutto.
Dopłata do jednego z dwóch nowych lakierów Ultra Red i Stealth Gray to 9 000 złotych. Są też dwie tańsze opcje Deep Blue Metallic i Solid Black za 5 800 złotych.
19-calowe felgi aluminiowe wiążą się z dopłatą 8 000 złotych, a za hak holowniczy dopłacisz 6 500 złotych. Zamawiając auto dzisiaj, powinieneś odebrać swój egzemplarz w październiku lub listopadzie 2023 roku.
A closer look at the new @Tesla Model 3, inside and out. pic.twitter.com/791uHToNi5
— InsideEVs (@InsideEVs) September 1, 2023