Samochodu o nazwie Pagani Huayra nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. A przynajmniej nie osobom, które choć trochę interesują się współczesną motoryzacją. Producent produkuje to włoskie arcydzieło technologiczne od 2012 roku. Obecnie wprowadza następcę, nazwanego Utopią.
Osoby niezwiązane z motoryzacją mogą się dziwić, dlaczego te supersamochody są tak drogie. Koszt zakupu Pagani Huayra to co najmniej 5 milionów złotych netto, i to za „podstawową” wersję.
Jedną z ciekawostek dotyczących tego modelu jest koszt śrub wykorzystanych do montażu. Oczywiście, nie kupuje się ich na kilogramy w supermarkecie budowlanym.
W każdym egzemplarzu Huayry znajdziesz 1400 śrub wykonanych z tytanu, oczywiście oznaczonych logo Pagani. Koszt zakupu jednej sztuki to 80 dolarów, czyli około 330 złotych.
Mnożąc to razy 1400 wychodzi nam suma 112 000 dolarów, co przekłada się na 460 000 złotych. W tej cenie śmiało jesteś w stanie kupić nowe BMW M3 Competition Sedan.
Pagani Huayra to wielka dbałość o detale. Kierowca ma za plecami podwójnie turbodoładowany silnik V12, który pochodzi z magazynów Mercedesa-AMG. W zależności od wariantu, na tylną oś trafia moc od 730 do nawet 850 koni mechanicznych. Najdroższy wariant, Huayra Codalunga, został sprzedany za około 31,5 miliona złotych.