To ostatnia C-Klasa z V8 pod maską. AMG C63 S Coupe pokazało co potrafi

Jak już pewnie zdążyłeś się zorientować, nowa generacja Mercedesa Klasy C nie będzie posiadała w ofercie wariantu z 8-cylindrowym silnikiem. Nawet odmiana oznaczona literkami AMG otrzyma 2.0 litrową hybrydę.

Model W205 Coupe w wersji AMG 63 S nadal jest dostępny w konfiguratorze. To być może ostatnia już szansa na zakup C-Klasy z tak wielkim silnikiem.

Po BMW M5 spodziewał się większych emocji. “Luźny Ryszard, 250 na tempomacie” (wideo)

Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz próbę autostradową, w której skorzystano właśnie z tego modelu. Mercedes-AMG C 63 S Coupe widoczny na filmie wyprodukowany został w 2021 roku.

Pod maską pracuje 4.0 litrowy silnik V8 biturbo, który generuje moc 510 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 700 niutonometrów. Wszystko to trafia na tylną oś za pomocą 9-biegowego automatu.

Producent deklaruje czas przyspieszenia do 100 km/h na poziomie 3,9 sekundy. Maksymalnie powinniśmy natomiast móc się rozpędzić aż do 290 km/h. To „zasługa” elektronicznego ogranicznika.

Zabrał nowego VW Polo GTI na przejażdżkę po autostradzie. Licznik mocno go oszukał (wideo)

Autor załączonego nagrania postanowił to sprawdzić osobiście wybierając się na niemiecką autostradę bez ograniczenia prędkości. Rozpędzanie się, nawet powyżej 200 km/h, to dla tego samochodu pikuś.