Hybrydowy Mercedes-AMG S 63 e będzie miał 700 KM. BMW i Audi mogą się schować (wideo)

Mercedes-Benz Klasy S generacji W223 powoli rozpycha się łokciami na rynku samochodów luksusowych. Producent zaprezentował już flagową wersję Maybach, ale nadal w ofercie brakuje najmocniejszego modelu od AMG.

Wkrótce na szczęście może się to zmienić. Na torze wyścigowym Nurburgring w Niemczech uchwycono niedawno wyczekiwany model w delikatnym maskowaniu. Prędkość przejazdów oraz dźwięk silnika nie pozostawiają złudzeń, że mamy do czynienia z wariantem przygotowanym przez Mercedesa-AMG.

Czuć piniondz! Nowy Mercedes-Maybach dostał w końcu 12-cylindrowy silnik w modelu S680

Najprawdopodobniej auto będzie nosiło oznaczenie 63 e. Literka na końcu świadczy o zastosowaniu napędu hybrydowego. Ten, bazujący na 4.0 litrowym silniku V8 biturbo, powinien oferować kierowcy ponad 700 koni mechanicznych. Sprint wielkiej limuzyny do 100 km/h poniżej 4 sekund nie powinien być dla nikogo zaskoczeniem.

2022 Mercedes-AMG S 63 e
2022 Mercedes-AMG S 63 e tył

Być może auto zadebiutuje dopiero we wrześniu w związku z Międzynarodowymi Targami Motoryzacyjnymi w Monachium. Oprócz wersji AMG na załączonym nagraniu możesz zauważyć testowe egzemplarze hybrydowych odmian Klasy S, które również wkrótce powinny pojawić się w ofercie.

Polski cennik Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowego Coupe (2022). Opcjonalny pakiet za 114 tysięcy

Mercedes-AMG S 63 e będzie oczywiście posiadał napęd na wszystkie koła 4MATIC+ oraz najprawdopodobniej tylną oś skrętną. Takie udogodnienia pomogą kierowcy podczas szybkiego pokonywania ostrych zakrętów, jak chociażby na Nurburgringu.