To BMW M3 ma 850 KM. Ma ogromne nerki, ale teraz chociaż „wciąga” nimi inne samochody

Niemiecka firma tuningowa Aulitzky z niemieckiej miejscowości Neuendettelsau w Bawarii zaprezentowała zestaw tuningowy dla nowego BMW M3, który obejmuje różne poziomy modyfikacji. Jak powszechnie wiadomo, M3 seryjnie generuje 510 koni mechanicznych oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego z silnika o pojemności 3.0 l. Ile mocy wytwarza M3 po tuningu?

BMW M3 Aulitzky (2021)
BMW M3 Aulitzky (2021) – silnik po tuningu

Najbardziej zaawansowany pakiet „Stage 3” zwiększa moc jednostki do 850 koni mechanicznych oraz 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W ofercie istnieją również pakiety „Stage 2” (706 KM i 888 Nm) oraz „Stage 1” (650 KM i 800 Nm). Niestety tuner nie ujawnił osiągów egzemplarzy po przeróbkach, dlatego przypomnijmy, że fabryczne M3 przyspiesza do pierwszej setki w czasie 4,2 sekundy.

> As z BMW M3 puścił się za motorkiem 300 km/h. Ależ huknął! Nie było czego zbierać (wideo)

Pod względem stylistycznym nie ma znaczących różnic. Auto stoi na nowych kutych kołach o rozmiarze 21-cali z oponami Michelin Pilot Sport 4S.

BMW M3 Aulitzky (2021)
BMW M3 Aulitzky (2021) – tył

Inżynierowie tunera popracowali także nad zawieszeniem. Tutaj zainstalowano zestaw V4 KW Suspensions, który znacznie poprawia stabilność auta przy wysokich prędkościach.

> Tak brzmi policyjne BMW M340i gdy policjanci ruszają w pościg: 200 km/h w kilka sekund (wideo)

Cena za tuning BMW M3? Niestety nieujawniona. Seryjne BMW M3 na polskim rynku kosztuje od 414 tysięcy złotych.