BMW 850 E31, które jest 2-drzwiowym modelem typu Coupe plasującym się w segmencie „G”, okres pierwszej młodości ma już dawno za sobą. Nie oznacza to jednak, że zaprezentowany w 1989 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie konkurent Mercedesa R129, pod jakimkolwiek względem ustępuje swoim młodszym kolegom.
Wystarczy zobaczyć, jak BMW 850 E31 wyhamowuje z bardzo wysokiej prędkości 250 km/h na niemieckiej autostradzie, do której nawet 30 lat później jest elektronicznie ograniczona większość modeli dostępnych na polskim rynku. Nie każdy dzisiejszy samochód sportowy może pochwalić się podobną skutecznością.
Zobacz również
Ten 215-konny rodzinny SUV plasuje się dziś w okolicach „średniej ceny nowego auta”. Efektowny lakier podbija rachunek o 6000 zł
Choć słynie z niezawodności, u dilerów nadal stoją nówki z 2024 roku. Niższa cena 98 900 zł ma to zmienić
Kosztuje 111 400 zł i można się w niej przespać. Uterenowiona japońska hybryda spala tylko 3,6 litraBMW serii 8 E31 początkowo występowało wyłącznie z silnikiem V12 o pojemności 5,0 l i mocy 300 KM. W grudniu 1992 roku do oferty dołączył również motor o pojemności 4,0 l i mocy 286 KM, który montowany był pod maską modelu 840 Ci. Ostatnie lata produkcji przyniosły także wariant 4,4 l o identycznej mocy 286 KM, ale z większym maksymalnym momentem obrotowym.
Mierzące 4780 mm długości, 1855 mm szerokości oraz 1341-1330 mm wysokości, BMW serii 8 E31 napędzane jest wyłącznie na tylną oś za pomocą 6-biegowej manualnej, 4-biegowej automatycznej lub 5-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. BMW 850 E31 produkowane było w latach 1989–1999 w zakładach zlokalizowanych w Monachium, Niemcy.



