Bugatti Chiron to jeden z najszybszych i najbardziej ekskluzywnych samochodów świata. Każda liczba w przypadku francuskiego hipercara robi piorunujące wrażenie – pojemność silnika 8.0 l, 16 cylindrów, 1479 koni mechanicznych, 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego, prędkość maksymalna 420 km/h i cena – 3,3 mln dolarów za używany egzemplarz, czyli niecałe 13 milionów złotych. A gdyby tak zastanowić się na leasingiem Chirona?
Okazuje się, że na świecie istnieje opcja leasingu używanego modelu Chiron. Diler Lamborghini na Florydzie dysponuje białym egzemplarzem, który ma przejechane niecałe 2000 kilometrów. Auto zostało wyprodukowane w 2019 roku i jako nowe kosztowało 3,5 miliona dolarów (około 13,5 miliona złotych), co oznacza, że w 12 miesięcy straciło na wartości 200 tysięcy dolarów, czyli jakieś 770 tysięcy złotych.
Bugatti w leasingu – koszty, cena, miesięczna rata
Jeśli zdecydujemy się na trzyletni plan leasingowy z wpłatą własną 350 tysięcy dolarów (tj. 1,35 miliona złotych) , miesięczna rata za pojazd wyniesie 52196 dolarów, czyli w przeliczeniu na złotówki 201 tysięcy złotych z groszami. Istnieje również opcja dwuletniego leasingu, który kosztuje dokładnie 65950 dolarów, czyli w przeliczeniu na złotówki dokładnie 254 tysięcy złotych. W obu planach przez cały okres leasingu zapewniona jest gwarancja i serwis francuskiego samochodu oraz istnieje możliwość wykupu samochodu po okresie finansowania. Warto dodać, że w cenie miesięcznej raty dwuletniego leasingu możemy wyjechać z salonu nowiutkim Porsche 718 Cayman.
Co bardzo istotne, przelewy w wysokości ponad 200 tysięcy złotych co miesiąc nie oznaczają, że będziesz mógł zajeździć Chirona. Dopuszczalny roczny przebieg wynosi zaledwie 2500 mil, czyli 4023 kilometry. Oznacza to, że miesięcznie możesz sobie pozwolić na przejechanie do 335 kilometrów, czyli ponad 10 kilometrów dziennie.
Podsumowując, koszt dwuletniego leasingu Bugatti wyniósłby 1,9 miliona dolarów, czyli 7,3 miliona złotych.