Lamborghini oficjalnie zaprezentowało wersję Roadster modelu Sian, która powstanie w zaledwie 19 egzemplarzach przeznaczonych na cały świat. Lamborghini Sian Roadster chowa w sobie konfigurację napędową składającą się z silnika V12 o pojemności 6,5-litra i mocy 785 koni mechanicznych oraz jednostki elektrycznej 48 woltów o mocy 48 koni mechanicznych. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 819 koni mechanicznych, natomiast przy niskich prędkości (np. podczas cofania) samochód porusza się wyłącznie na elektryce.
Silniki współpracują z 7-biegową automatyczną przekładnią (ISR), która oferuje różne ustawienia w zależności od wyboru kierowcy. Napęd jest wysyłany na wszystkie koła (samoblokujący się mechanizm różnicowy na tylnej osi).
Zobacz również
Masywna terenówka za 163 tys. zł wjeżdża do Europy. Polska może być następnym rynkiem po hiszpańskim
Nie jest to najnowszy SUV, ale za to nie ma problemów z częściami. Za 101 700 zł wyjedziesz z salonu
Kompaktowy SUV z Europy za 76 400 zł zaboli Baica 3. Oferuje duży ekran dotykowy, kamerę cofania i 17-calowe felgi





Inżynierowie Lamborghini zdecydowali się na zastąpienie baterii litowo-jonowej „superkondensatorem”, który jest trzy razy mocniejszy i trzy razy lżejszy od tradycyjnych akumulatorów (waży 34 kilogramów). Superkondensator został zainstalowany między kabiną a silnikiem V12, co zapewnia optymalny rozkład masy.

Lamborghini Sian Roadster przyspiesza do pierwszej setki w czasie 2,9 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 350 km/h. To bardzo szybki samochód, ale jeśli miałby się mierzyć w drag race z seryjną wersją nowego Porsche 911 Turbo S, prawdopodobnie przegrałby tę bitwę (Porsche przyspiesza do 100 km/h w 2,7 sekundy z pakietem Sport Chrono). Jednak ta wiedza potencjalnych klientów nie odstraszy, tym bardziej, że wszystkie 19 egzemplarzy zostało już sprzedanych. Cena? około 3,5 miliona euro, czyli grubo ponad 15 milionów złotych.



