Ford Bronco i Bronco Sport 2020: debiutuje konkurencja dla Jeepa Wranglera i Land Rovera Defendera

Ford oficjalnie zaprezentował dwa nowe terenowe modele – Bronco (2020) i Bronco Sport (2020). W rzeczywistości jest to powrót do życia legendarnego amerykańskiego modelu dostępnego w salonach ponad dwie dekady temu. Ford ma niełatwy orzech do zgryzienia, ponieważ na celowniku marki są Jeep Wrangler oraz Land Rover Defender. Bronco po raz pierwszy dostępne będzie również jako wariant czterodrzwiowy (obok dwudrzwiowego).

Ford opisuje Bronco jako samochód „o trwałości modelu serii F i duchu Mustanga”. Bronco ma być „liderem w swojej klasie”.

Ford Bronco – jakie silniki będą dostępne pod maską?

Bronco początkowo będzie oferowane z dwoma silnikami EcoBoost. Pierwszym z nich jest motor czterocylindrowy o pojemności 2,3 l i mocy 273 koni mechanicznych oraz 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejszą opcją jest silnik V6 o mocy 310 koni mechanicznych (542 Nm) i pojemności 2,7 l. Jednostka V6 jest dostępna wyłącznie z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, ale już słabszy motor współpracuje z automatem lub 7-biegową skrzynią manualną.

Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020
Ford Bronco 2020

Bronco powstało „na ramie” i oferuje tryby jazdy: 2H, 4H i 4L. Istnieje również reduktor z przełożeniem 2.72:1, natomiast opcjonalnie istnieje możliwość dokupienia dyferencjału Spicer Performa-TRAK (przełożenie 3.06:1).

Samochód stoi na 35-calowych oponach i Ford przewidział możliwość demontażu drzwi oraz dachu. Wewnątrz zamontowano ekran dotykowy o rozmiarze 12-cali z system informacyjno-rozrywkowym SYNC4.

Ford Bronco Sport (2020) – bardziej SUV niż model terenowy

Wraz z debiutem Bronco, amerykańska marka zaprezentowała również model Bronco Sport, który mierzy 4386 milimetrów długości. Auto jest przeznaczone dla osób, które poszukują SUV-a o wysokich możliwościach terenowych, ale nie tak spartańskiego jak standardowe Bronco. Wnętrze Bronco Sport zostało opracowane w stylu „osobowym” – podobnym np. do Kugi.

Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020 – wnętrze
Ford Bronco Sport 2020
Ford Bronco Sport 2020 – wnętrze

Pod maskę Forda Bronco Sport trafią dwie jednostki napędowe: 1.5 o mocy 181 koni mechanicznych oraz 2.0 o mocy 245 koni mechanicznych. Zamiast 10-biegowej automatycznej przekładni Ford proponuje 8-stopniową skrzynię automatyczną.

Ford Bronco – czy trafi do Europy?

Ford nie kryje, że Bronco jest przeznaczone na rynek amerykański i nie ma jednoznacznych informacji wskazujących na premierę modelu na Starym Kontynencie. Być może Amerykanie zdecydują się wprowadzić auto do Europy po ocenie potencjału na rodzimym rynku.