DS 7 Crossback E-Tense 4×4 został zaprezentowany w 2018 roku podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu, ale dopiero teraz francuski producent samochodów luksusowych zdecydował się na wprowadzenie modelu hybrydowego typu plug-in (PHEV) napędzanego wyłącznie na przednią oś.
DS 7 Crossback E-Tense 225 PHEV łączy w sobie silnik benzynowy o mocy 180 koni mechanicznych z jednostką elektryczną o mocy 110 koni mechanicznych. Napęd jest przekazywany za pomocą 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów.
![DS 7 Crossback E-Tense 225 PHEV](https://motofilm.pl/wp-content/uploads/2020/06/ds-7-crossback-etense-225-3.jpg)
Łączna moc zespołu napędowego wynosi 225 koni mechanicznych oraz 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent deklaruje emisję CO2 na poziomie 31-36 gramów na każdy przejechany kilometrów. Zużycie paliwa wynosi od 1,4 l do 1,6 l paliwa na 100 kilometrów, oczywiście jeśli auto jest w pełni naładowane. A skoro przy ładowaniu jesteśmy, akumulator o pojemności 13,2 kWh do stanu stu procent można naładować w ciągu 1 godziny i 45 minut (przy użyciu kabla 7,4 kW).
DS 7 Crossback E-Tense 225 PHEV – zasięg elektryczny
W pełni naładowana bateria (100%) pozwala na przejechanie do 55 kilometrów w trybie elektrycznym. Prędkość nie może być wyższa niż 135 km/h.
![DS 7 Crossback E-Tense 225 PHEV](https://motofilm.pl/wp-content/uploads/2020/06/ds-7-crossback-etense-225-3.jpg)
Jeśli chodzi o wyposażenie hybrydowego francuskiego SUVa typu plug-in, DS 7 Crossback E-Tense 225 PHEV standardowo został wyposażony w zawieszenie DS Active Scan Suspension, 19-calowe koła London Diamond Black, a także w technologię autonomiczną DS Connected Pilot Levl 2, system DS Attention Monitoring, kamerę DS Night Vision i system parkowania DS Park Pilot.