Plotki okazały się być prawdziwe. Land Rover wprowadza do oferty modele Evoque P300e oraz Discovery Sport P300e z nowym układem hybrydowym typu plug-in opartym na trzycylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1.5 l. Sama jednostka spalinowa generuje 199 koni mechanicznych, ale jest wspierana przez motor elektryczny o mocy 108 koni mechanicznych zamontowany na tylnej osi, który zasila bateria o pojemności 15 kWh. Łączna moc konfiguracji hybrydowej typu plug-in wynosi 306 koni mechanicznych i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Land Rover Evoque P300e i Land Rover Discovery Sport P300e
Jeśli chodzi o osiągi, mniejszy z dwóch SUV-ów osiąga pierwszą setkę w czasie 6,4 sekundy, podczas gdy Discovery Sport P300e potrzebuje 0,2 sekundy więcej czasu (6,6 sekundy). Oba modele mogą poruszać się wyłącznie na elektrycznej jednostce napędowej do prędkości 135 km/h.
Według standardów WLTP, Evoque P300e emituje zaledwie 32 g/km CO2 i i oferuje zasięg elektryczny do 66 kilometrów. Discovery Sport P300e przejedzie maksymalnie 62 kilometrów i emituje do atmosfery 36 g/km CO2.
System hybrydowy może działać w trzech trybach: Hybrid, EV oraz Save. Land Rover twierdzi, że akumulator znajdujący się pod tylnymi siedzeniami jest chroniony przez dodatkowe zabezpieczenie w postaci stalowego podwozia o grubości 6 milimetrów. Taki zabieg pozwolił na uzyskanie równie skutecznych właściwości terenowych bez zamartwiania się o stan podwozia samochodu.
Hybrydowe Land Rovery P300e – ile czasu trwa ładowanie?
Pełne naładowanie baterii zajmuje mniej niż siedem godzin z gniazdka domowego. Domowy zestaw ładowania o mocy 7 kW lub publiczny punkt ładowania AC są w stanie naładować 80% akumulatora w ciągu około półtorej godziny. Ładowarka o mocy 32 kW naładuje obie hybrydy typu plug-in od 0% do 80% w czasie 30 minut.