Elektryczna wersja BMW X3 o nazwie iX3 wkrótce ujrzy światło dzienne w pełnej okazałości. Szpiedzy motoryzacyjni serwisu Motor1 przyłapali jeżdżący prototyp z niewielkim kamuflażem, który oznacza tylko jedno – debiut elektrycznego wariantu BMW iX3 jest kwestią najbliższych tygodni. Kto wie, być może premiera odbędzie się na początku marca na Salonie Samochodowym w Genewie?
BMW iX3 – akumulator, bateria, zasięg, moc, ładowanie
BMW już wcześniej potwierdziło, że elektryczny SUV otrzyma akumulator o pojemności 74 kWh, który pozwoli na przejechanie dystansu do 440 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP).
Maksymalna moc silnika elektrycznego to 286 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Układ elektryczny składający się tylko z jednego silnika elektrycznego z napędem eDrive piątej generacji został opracowany wewnętrznie przez inżynierów BMW. Co ciekawe, jednostka elektryczna napędza tylko tylne koła. Wątpliwy jest tylko taki wariant w ofercie i brak możliwości wyboru wersji z napędem na cztery koła, ale wszelkie informacje w tej sprawie są mocno ograniczone.
BMW jest szczególnie dumne ze średniego zużycia energii nowego SUV-a, które wynosi poniżej 20 kWh na 100 kilometrów.
Elektryczne BMW iX3– premiera, debiut
Nowy elektryczny SUV BMW powinien zadebiutować w tym roku. Gdy model iX3 wejdzie do sprzedaży, będzie to pierwszy w historii model marki z Monachium dostępny zarówno z tradycyjnymi jednostkami napędowymi i hybrydowym napędem typu plug-in, jak i napędem wyłącznie elektrycznym.