BMW X3 G01 (2018) powstało z lekkich materiałów. Jest lżejsze o 55 kilogramów

W 2003 roku marka BMW jako jedna z pierwszych wprowadziła na rynek średniej wielkości SUVa klasy premium – model X3. Dopiero kilka lat później na horyzoncie pojawiła się konkurencja pod postacią Audi Q5 oraz Mercedesa GLK. 7 lat temu BMW oddała do użytku drugą generację X3, którą teraz zastępuje modelem o oznaczeniu G01. Właśnie dostaliśmy możliwość krótkiego się z nim zapoznania.

Nowe X3 zbudowane jest na platformie OKL, której debiut odbył się w przypadku premiery BMW Serii 7. Stworzona głownie w oparciu o lekkie komponenty płyta podłogowa sprawiła, że nowe X3 jest o 55 kilogramów lżejsze od poprzednika. Dłuższy o 54 milimetry rozstaw osi pomógł w znalezieniu dodatkowej przestrzeni na nogi pasażerów tylnej kanapy. Pojemność bagażnika wynosi natomiast 550 litrów, a po złożeniu foteli (stosunek 40/20/40) rośnie ona do 1 600 litrów.

 

 

Już na pierwszy rzut oka będziemy wiedzieli, że stoi przed nami zupełnie nowe X3. Spore zmiany w wyglądzie zewnętrznym mają nie tylko aspekt wizualny, ale również funkcjonalny. Mam tu na myśli między innymi bardziej wydajne oświetlenie wykonane w technologii LED, niższy współczynnik oporu powietrza, czy lepsze wyciszenie kabiny poprzez zastosowanie akustycznej szyby przedniej, oraz opcjonalnie bocznych.

Wnętrze również jest teraz jeszcze ciekawsze i znajdziemy tam mnóstwo technologii znanej z droższych modeli BMW. X3 może być doposażone między innymi w 12.3-calowy wyświetlacz wirtualnego kokpitu zastępujący klasyczne zegary, kolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up Display, system multimedialny obsługujący sterowanie gestami z 10.2-calowym ekranem dotykowym, czy 3-strefową klimatyzację czy inteligentny kluczyk z wyświetlaczem. Kierowca może też zdecydować się na dokupienie inteligentnych systemów bezpieczeństwa, w tym między innymi aktywnego tempomatu z funkcją pół-autonomicznej jazdy.

2018 BMW X3 G01

Aktualnie na polskim rynku oferta silnikowa jest dosyć ograniczona. Klienci mogą wybierać zaledwie spośród trzech opcji. Na liście napędów wysokoprężnych znajdziecie wersję xDrive20d z 4-cylindrowym silnikiem 2.0 o mocy 190 KM oraz xDrive30d z rzędową szóstką generującą 265 KM. Miłośnicy silników benzynowych są skazani na sportową odmianę M40i, która jest zasilana 3-litrowym silnikiem R6 o mocy aż 360 KM.

Niebawem się to jednak zmieni i w konfiguratorach pojawi się również model xDrive20i oraz xDrive30i. Ten drugi, napędzany 4-cylindrowym silnikiem o mocy 252 KM, zobaczymy w ofercie jeszcze w tym miesiącu. Natomiast na wersję xDrive20i, oferującą moc 184 KM, musimy poczekać do wiosny przyszłego roku.

Nam udało się bliżej zapoznać z wisienką na torcie, czyli usportowionym modelem M40i. Egzemplarz wyposażono w opcjonalny układ wydechowy M Performance, dzięki czemu ścieżka dźwiękowa wydobywająca się spod tylnego zderzaka przyprawia o gęsią skórkę. Strzały podczas zmiany biegów pozwalają nam zapomnieć, że prowadzimy rodzinnego SUVa.

Ceny BMW X3 zaczynają się już od 188 000 złotych. Za tę kwotę otrzymujemy model xDrive20i z wyposażeniem podstawowym. Producent przewidział cztery poziomy wyposażenia dodatkowego: Advantage, xLine, Luxury Line oraz M Sport. Najwięcej zapłacimy oczywiście za model M40i, którego ceny zaczynają się od 314 900 złotych.