Chiński sedan z technologią od Volvo. Lynk & Co 03 to na razie koncept

Na ruszającej w tym tygodniu wystawie samochodowej w Szanghaju swoją premierę będzie mieć drugi prototyp nowo powstałej marki Lynk & Co należącej do chińskiego koncernu Geely, który zasłynął w 2010 roku hucznym kupnem szwedzkiej marki Volvo – 03 Concept.

Koncernowe powiązania niewątpliwie przysłużą się nowemu chińskiemu producentowi. Zarówno zaprezentowany jesienią kompaktowy crossover 01 (który notabene w Szanghaju zadebiutuje w formie seryjnej), jak i omawiany 03 Concept technicznie silnie powiązane są z techniką szwedzkiej marki.

Płyta podłogowa, na jakiej bazuje 03, opracowana została wspólne z Volvo i użyta zostanie już niedługo w serii nowych, kompaktowych modeli marki – nadchodzącym SUV-ie XC40, nowym S40 (Volvo powraca do tego modelu po 5 latach przerwy) i kolejnym wcieleniu V40.

Studyjna zapowiedź kompaktowego sedana Lynk & Co kontynuuje założenia zrealizowane przy crossoverze 01, co widoczne jest zwłaszcza zewnątrz. Designerzy jednej, z najmłodszych marek na rynku motoryzacyjnym zadbali o zwrócenie uwagi na swoje ‘wejściowe’ modele.

03 Concept podobnie do 01 odznacza się oryginalnie zaprojektowanym przodem z modnymi ostatnio trzema poziomami przednich lamp na czele z diodami do jazdy dziennej wbudowanymi w najwyższą parę lamp. Z tyłu producent ponownie zastosował lampy w kształcie bumerangu, natomiast we wnętrzu – robiącą świetne wrażenie minimalistyczną, kanciastą deskę rozdzielczą z nachyloną do kierowcy konsolą centralną zdominowaną, a jakżeby inaczej, dużym ekranem dotykowym.

Lynk & Co zapowiada, że ich samochody będą nowatorskie na miarę obecnych czasów. Dostępna będzie możliwość kupna online, pojazdy marki na stałe będą połączone ze siecią WiFi, a zamiast kluczyka stosować będzie można smartfona z dedykowaną aplikacją.

Marka planuje sprzedaż także na rynku europejskim od 2018 roku, jednak podchodzimy do tych zapowiedzi ostrożnie. Przed 4 laty podobne słowa towarzyszyły prezentacji nowo powstałej chińskiej marki Qoros, która przy pomocy uznanych, europejskich konstruktorów i designerów miała zapewnić sobie udane wejście na Stary Kontynent. Do dzisiaj jednak moment ten nie nastąpił. Miejmy nadzieję koncern Geely wykaże się większą determinacją, wszak szkoda zmarnować potencjał, jaki niewątpliwie drzemie w Lynk & Co. Szczegóły co do przyszłości marki ujawnione zostaną na konferencji prasowej w Szanghaju już jutro.