BMW X1 drugiej generacji daje kierowcy jeszcze więcej jako kompaktowy crossover. Jest jeszcze bardziej praktyczny i oferuje większy poziom komfortu niż swój poprzednik. Sprawdziliśmy dla Was nowe BMW X1 w najmocniejszej odmianie benzynowej.
Na zewnątrz BMW X1 drugiej generacji jest po prostu ładniejsze. Znajdziemy tu dużo lepsze proporcje. Szczególnie dobrze auto wygląda po zamontowaniu pakietu ospojlerowania M i dużych 19-calowych felg.
Wewnątrz nowego X1 znajdziemy dużo więcej miejsca. Wszystko to dzięki zmianie płyty podłogowej. Pasażerowie tylnej kanapy mogą więc nieco bardziej rozprostować nogi, a nad głowami znajdą kilka dodatkowych centymetrów. Kierowca również zauważy poprawę pozycji za kierownicą. Dodatkowo, wnętrze X1 zostało jeszcze lepiej wykończone i oferuje ciekawsze wyposażenie.
Na pokładzie naszego egzemplarza znajdziemy chyba wszystkie dostępne opcje. Mamy tu podgrzewaną kierownicę, system audio harman/kardon, Head-Up Display, oświetlenie ambientowe, podgrzewane fotele, adaptacyjne reflektory LED czy adaptacyjny tempomat. To wszystko niestety ostro wywindowało cenę do góry, ale o tym na koniec.
Pod maską zamontowano najmocniejszą benzynową opcję, oznaczoną symbolem 25i. Mamy więc do czynienia z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2 litrów z turbosprężarką. Jest on w stanie wygenerować aż 231 KM i 350 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi około 235 km/h. Nieźle jak na miejskiego crossovera, prawda?
Silnik ten połączono z 8-stopniową przekładnią automatyczną, która spisuje się niesamowicie. Zmiany są bardzo szybkie, nie ma mowy o jakimkolwiek zastanawianiu się „który bieg wrzucić”. W aucie zamontowano również napęd na cztery koła xDrive, który zapewnia bardzo wysokie poczucie bezpieczeństwa. Tak samo zresztą jest z układem kierowniczym, który jak zwykle w BMW ma bardzo bezpośrednie przełożenie, posłusznie reaguje na wszystkie polecenia kierowcy, a sama kierownica genialnie leży w dłoniach.
Mimo tak mocnego silnika średnie spalanie w trasie potrafi wynieść nawet poniżej 7 litrów. Mi udało uzyskać się wynik 6,7 l / 100 km. W mieście będzie ono oscylowało w okolicach 9 litrów.
Pisałem wcześniej, że o cenach porozmawiamy później i nadszedł właśnie ten moment. Za najtańsze BMW X1 w wersji sDrive18i ze 136 konnym silnikiem zapłacimy 130 900 złotych. Ceny BMW X1 xDrive25i zaczynają się od 184 100 złotych, natomiast nasz egzemplarz, wyposażony we wszystko co było dostępne w konfiguratorze BMW wyceniono na 252 620 złotych. Tanio więc niestety nie jest.
Liczba/układ cylindrów: R4
Pojemność skokowa: 1998 cm3
Paliwo: benzyna
Moc maksymalna: 231 KM / 170 kW przy 5000 obr/min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 1250 obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s
Prędkość maksymalna: 235 km/h
Skrzynia biegów: 8-stopniowa automatyczna Steptronic
Długość/szerokość/wysokość: 4,439/1,821/1,612 mm
Masa własna: 1615 kg
Pojemność bagażnika: 505
Cena egzemplarza podstawowego: 252 620 zł
Cena egzemplarza testowanego: 344 150 zł