Nissan Qashqai to model, który przerósł oczekiwania samego producenta. Od 2007 roku Nissan sprzedał 2 miliony egzemplarzy Qashqaia na całym świecie, z czego 1,5 mln nabywców zanotowano w Europie. Zainteresowanie pierwszą generacją było tak duże, że Japończycy stanęli przed trudnym zadaniem – powtórzeniem sukcesu.
Oto jest. Druga generacja Nissana Qashqai’a. Na nasz parking trafił egzemplarz z wysokoprężnym silnikiem dCi 130, napędem na cztery koła i w topowej wersji wyposażenia Tekna.
Zobacz również
Masywna terenówka za 163 tys. zł wjeżdża do Europy. Polska może być następnym rynkiem po hiszpańskim
Nie jest to najnowszy SUV, ale za to nie ma problemów z częściami. Za 101 700 zł wyjedziesz z salonu
Kompaktowy SUV z Europy za 76 400 zł zaboli Baica 3. Oferuje duży ekran dotykowy, kamerę cofania i 17-calowe felgiInżynierowie koncernu przy projektowania nowego Qashqai’a wyraźnie inspirowali się SUV-ami ekskluzywnej marki Nissana – Infiniti. Jest to bardzo mile widziany zabieg, który sprawił, że druga generacja Qashqai’a została nie tylko odmłodzona, ale także wygląda bardziej luksusowo. Nowoczesne oprawy oświetlenia podkreślają kształt korpusu, a całość urosła w porównaniu do poprzednika.

Nowy Qashqai mierzy 4,337 mm długości, 2,070 mm szerokości (z lusterkami) i 1,595 mm wysokości, przy rozstawie osi 2,646 mm. Kabina zapewnia wiele udogodnień dla piątki dorosłych pasażerów. Przestrzeń bagażowa wynosi 430 litrów i obejmuje dodatkowe schowki pod podłogą.
Warto zwrócić uwagę na wykonanie kabiny. Większość materiałów jest wysokiej jakości. Deska rozdzielcza została wykonana z miękkich materiałów, dzięki czemu auto za kilkanaście lat nie będzie denerwować „nieprzyjemnymi zgrzytami”. Stanowisko kierowcy gwarantuje komfortowe warunku i stuprocentową kontrolę nad pojazdem. Widoczność dookoła jest doskonała dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, a liczne dodatki w postaci m.in. systemu wykrywania pojazdów w martwym polu bardzo ułatwiają prowadzenie samochodu.

Nowy Qashqai został wyposażony w zawieszenie składające się z kolumn McPhersona z przodu i belki skrętnej na tylnej osi, co w prostych słowach oznacza, że auto przyjemnie prowadzi się nie tylko po prostej nawierzchni, ale również na dziurawych drogach.
Nasza wersja z napędem na cztery koła 4WD i z silnikiem 1,6 l o mocy 130 KM oferuje elastyczność i wysoką wydajność w każdych warunkach. W połączeniu z 6-biegową manualną przekładnią Qashqai 1,6 diesel 4WD przyspiesza do setki w 10,5 sekundy i osiąga maksymalnie 190 km/h. Główną zaletą tej jednostki jest wysoka kultura pracy. Zaskoczeniem dla nas okazało się także bardzo niskie spalanie (jak na model z napędem 4WD) wynoszące średnio 4,9 l ropy na 100 km. Na trasie udało nam się zejść do wartości 4,4 l ropy na 100 km, natomiast w mieście auto do sprawnej jazdy potrzebuje 5,7 l ropy na 100 km.

Za nowym Qashqai’em przemawia również fakt montażu wielu systemów bezpieczeństwa i bardzo dobrych hamulców.
Ceny nowego Nissana Qashqai’a startują od zaledwie 74,500 złotych za podstawowo wyposażony model. Więcej na temat cen przeczytasz tutaj.
Tak wygląda produkcja nowego Nissana Qashqai.
Dane Techniczne:
Napęd
Rodzaj silnika: wysokoprężny, turbodiesel
Pojemność: 1598 cm3
Oś napędzana: 4WD
Moc maksymalna: 130 KM / 4000 rpm
Maks. moment Obr: 320 Nm / 1750 rpm
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4 380 / 1 806 / 1 590 mm
Rozstaw osi: 2646 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 430
Masa własna: 1518kg
Dane eksploatacyjne producenta (test)
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,5 s
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 4.4 l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 5.7 l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 4.9 l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 65 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 129



