BMW Serii 8 Concept [oficjalnie]

Jak już zapewne część z Was wie, BMW cały czas stara się “porządkować” nazewnictwo swoich modeli. Na pierwszy ogień poszło przemianowanie BMW Serii 3 Coupe na Serię 4, później dowiedzieliśmy się, że Seria 5 GT zniknie, a w jej miejsce pojawi się Seria 6 GT. Trochę tego było, nie zdziwię się jeśli się w tym gubicie, ale uwierzcie, że wystarczy kilka miesięcy i wszystko się jakoś w głowach ułoży.

Dzisiaj mamy dla Was pierwsze zdjęcia koncepcyjnego BMW Serii 8. Nie, nie jest to następca legendarnej ‘Ósemki’ z lat 90. Numerek 8 będzie niedługo przypisany autom znanym do tej pory jako Seria 6 Coupe. Koncept nowej Serii 8 ma zostać oficjalnie zaprezentowany już dzisiaj podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Do sieci wyciekły dwa zdjęcia prezentujące przód oraz tył pojazdu. Na pierwszy rzut oka można znaleźć pewne rozwiązania stylistyczne, które skojarzą nam się z Aston Martinem, prawda? Szczególnie w tylnej części nadwozia. Z przodu mamy dużych rozmiarów charakterystyczny grill, wąskie agresywnie narysowane reflektory oraz nadmuchaną maskę. Oczywiście jest to model koncepcyjny i wersja produkcyjna będzie się od niego nieco różnić.

Więcej informacji na temat tego auta zaprezentujemy Wam już jutro po oficjalnej premierze. Mamy nadzieję, że zdobędziemy wtedy jeszcze więcej zdjęć oraz ciekawych informacji.

[EDIT]

Mamy już dla Was pełną oficjalną galerię i kilka szczegółów dotyczących koncepcyjnego BMW Serii 8. 

Seryjna wersja tego samochodu ma trafić do produkcji jesienią. Bazą do jego powstania nie będzie, tak jak w przypadku pierwotnej Serii 8, flagowa limuzyna bawarskiego producenta. Nowa Ósemka zastąpi obecną Serię 6, więc zbudowana zostanie na bazie BMW Serii 5.

Możemy przez to wywnioskować, że auto będzie dużo lżejsze od aktualnej Szóstki, ale też to, że niestety nie uda się pod maską zmieścić silnika o 12 cylindrach. Najprawdopodobniej w ofercie pojawi się 840i z 3-litrowym R6, 850i z 4.4-litrowym V8 oraz dwie wersje z silnikami wysokoprężnymi. Na szczycie listy powinien pojawić się również model M8 z ponad 600-konnym silnikiem 8-cylindrowym.

W przypadku silników 6-cylindrowych klienci będą mogli wybrać czy chcą aby napędzane były tylko tylne koła, czy wolą napęd xDrive. Modele z silnikami V8 mają być z kolei dostępne już tylko w wersjach z napędem na cztery koła. Producent ma też oferować tylną oś skrętną.