Nissan Juke Tekna 1,5 dCi 110 [test]

Są na świecie samochody, które na pierwszy rzut oka wydają się być po prostu brzydkie. Często wystarczy jednak spędzić z nim trochę czasu i można się do takiego auta przekonać. Dodajmy do tego ciekawą konfigurację kolorystyczną i mogę Was zapewnić o sukcesie.

Podobnie miałem z Nissanem Juke. Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem ten samochód na ulicy stwierdziłem że jest dziwny i że nie chciałbym takiego mieć. Sytuacja zmieniła się parę lat później, kiedy przetestowałem jeden z egzemplarzy. Bardzo mi się spodobał. Z pewnością pomogła mu w tym świetna konfiguracja. Żółty perłowy lakier i czarne felgi robią wrażenie. W połączeniu z niespotykanym designem auto po prostu rzuca się w oczy. Mało który przechodzień obok którego przejeżdżałem przeszedł obojętnie. Prawie każdy zwracał na mnie uwagę.

Nissan-Juke-Tekna_wnetrze

Wewnątrz nie było wcale nudniej. Czarne skórzane fotele przeszyte żółtą nicią. Tunel środkowy polakierowany w kolor nadwozia oraz wiele innych detali rozświetlających wnętrze swoją żółcią. Wszystko ze sobą współgrało. Na środku deski rozdzielczej znalazł się duży wyświetlacz obsługujący multimedia. Poniżej mniejszy wyświetlacz, który ma dwie funkcje: sterowanie klimatyzacją oraz trybem jazdy. Zostało to rozwiązane w bardzo sprytny sposób, ponieważ przyciski i pokrętła wokół tegoż wyświetlacza zmieniają swoje podświetlenie z nazwą funkcji. Niestety niektórymi opcjami, takimi jak na przykład jasność ekranów, możemy sterować tylko na postoju.

Tylna kanapa jest wygodna, ale radzimy wyższych pasażerów posadzić z przodu. Spadający ku tyłowi dach skutecznie ogranicza przestrzeń nad głową. Bagażnik pomieści 354 litry bagażu, a po złożeniu kanapy pojemność ta wzrasta do 1189 litrów.

Nissan-Juke-Tekna_panel

Należy jednak uważać na to co się wozi, ponieważ Juke zachęca do szybszej jazdy. Mimo że pod maską mojego egzemplarza znalazł się silnik 1,5 dCi o mocy 110 KM to i tak była to moc dosyć wystarczająca do dynamicznego przemieszczania się po mieście. Zawieszenie i układ kierowniczy zestrojone są w nieco sportowy sposób i jazda Juke przypomina trochę jazdę hot-hatch’em. Ten samochód po prostu uwielbia zakręty. Niezaprzeczalną zaletą tego silnika jest również apetyt na paliwo. W trasie przy spokojnej jeździe bez problemu zejdziemy ze spalaniem w okolice 4 l/100 km, natomiast w mieście wartość ta podskoczy maksymalnie do 6-7 l/100 km. Są to wyniki rewelacyjne jak na to co oferuje ten motor.

Jeśli myślicie, że z powodu podwyższonego zawieszenia i delikatnie większych rozmiarów ciężko tym autem manewrować po mieście, to się mylicie. Widoczność we wszystkich kierunkach jest zadowalająca, a na dodatek w samochodzie zamontowany jest system kamer 360°, które są w stanie pokazać widok z góry, coś a’la pierwsze GTA.

Nissan Juke przeszedł ostatnio facelifting, ale zmiany są bardzo delikatne. Dodano światła LED do jazdy dziennej, zmodyfikowano grill i tylny zderzak, na liście opcji pojawiło sie okno dachowe oraz wspomniany wyżej system kamer. Najciekawszą zmianą jest chyba powiększenie przestrzeni bagażowej o ponad 100 litrów(w przypadku modeli z napędem na przednią oś).

Nissan-Juke-Tekna_tyl

Za podstawowego Juke z benzynowym silnikiem 1,6 o mocy 94 KM i manualną skrzynią biegów zapłacimy 61 200 złotych. 110-konny diesel bez wyposażenia dodatkowego to wydatek już 72 500. Nasz egzemplarz, wyposażony prawie we wszystko(najbardziej brakowało mi podłokietnika o wartości 700 złotych) kosztuje około 110 000 złotych.

Ten samochód nauczył mnie, że nie warto oceniać samochodów pochopnie, warto je poznać z bliska bo istnieje spora szansa, że w codziennym użytkowaniu i po dłuższym kontakcie okaże się on bardzo ciekawy, tak jak miało to miejsce w moim przypadku.

Dane Techniczne:

Napęd
Rodzaj silnika: wysokoprężny, turbodoładowany, R4
Pojemność: 1461 cm3
Oś napędzana: przednia
Moc maksymalna: 110 KM / 4000 rpm
Maks. moment Obr: 260 Nm / 1750 rpm
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna

Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4 140 / 1 770 / 1 570 mm
Rozstaw osi: 2530 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 354 – 1189
Masa własna: 1 347 kg

Dane eksploatacyjne
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,2 s
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 4,3 l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 5,0 l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 4,8 l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 46 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 109