Nowe Lamborghini Urus SE ma 800 KM. Może się rozpędzić do 312 km/h

Jeśli wydawało Ci się, że 666 koni mechanicznych w „rodzinnym SUV-ie” to wystarczająca wartość, Lamborghini uznało, że da się zrobić coś jeszcze mocniejszego. Już od dłuższego czasu w sieci pojawiały się szpiegowskie zdjęcia zamaskowanego modelu Urus, które sugerowały możliwe pojawienie się wersji z napędem hybrydowym. Teraz nadszedł moment oficjalnej premiery tego wariantu. Oto Lamborghini Urus SE.

  • Lamborghini Urus SE z napędem hybrydowym typu plug-in
  • 4.0 litrowe V8 wspólnie z silnikiem elektrycznym oferują 800 koni mechanicznych
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 312 km/h
  • Na prądzie zgromadzonym w akumulatorze przejedziesz ponad 60 kilometrów

Pierwsza generacja Urusa wkroczyła na rynek na początku 2018 roku. Pod maskę trafił 4.0 litrowy silnik V8 o mocy 650 koni mechanicznych. SUV bardzo szybko stał się najpopularniejszym modelem w ofercie producenta z Sant’Agata Bolognese.

Liczby sprzedaży przerosły wszelkie oczekiwania. W kilka lat udało się sprzedać więcej Urusów, niż wszystkich innych modeli łącznie w całej historii Lamborghini. W czerwcu 2022 roku po świecie jeździło już ponad 20 000 egzemplarzy.

Wtedy też przyszła pora na drobne odświeżenie i zmianę w ofercie. W sprzedaży pojawił się Urus S oraz Urus Performante, oba z mocą zwiększoną do 666 koni mechanicznych. Nie było to jednak ostatnie słowo Włochów.

Lamborghini Urus SE – najszybszy w segmencie

Podczas Volkswagen Group Media Night, które odbyło się właśnie w Pekinie, ujawniony został Urus w wersji z napędem hybrydowym typu plug-in. Ma on zapewnić emisję spalin niższą o 80 procent niż standardowe warianty.

Pod maską nadal pracuje podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów. Sam z siebie generuje 620 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów momentu obrotowego.

2025 Lamborghini Urus SE
2025 Lamborghini Urus SE

Inżynierowie postanowili zintegrować ze skrzynią biegów dodatkowy silnik elektryczny, który potrafi wygenerować 192 konie mechaniczne i 483 niutonometry. Kierowca może teraz skorzystać z systemowej mocy aż 800 koni mechanicznych.

Taki potencjał zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,1 sekundy szybciej niż Urus S. Od 100 do 200 km/h rozpędzisz się natomiast w 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna to aż 312 km/h, co zapewnia Urusowi SE pierwsze miejsce pod tym względem w segmencie.

Jednostka elektryczna czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego, umieszczonego pod podłogą. Ma on pojemność 25.9 kWh i teoretycznie zapewnia „ponad 60 kilometrów” zasięgu bezemisyjnego. W trybie elektrycznym auto posiada napęd na wszystkie koła.

2025 Lamborghini Urus SE
2025 Lamborghini Urus SE

Podczas dynamicznej jazdy kierowca powinien zauważyć sprawne działanie nowego sytemu torque vectoring oraz nowej, elektronicznej szpery na tylnej osi.

Odświeżona stylistyka i nowe wnętrze

Włosi postanowili nieco odróżnić hybrydową wersję Urusa od pozostałych. Zastosowane zostały więc pewne zmiany stylistyczne zarówno na zewnątrz jak i w kabinie.

W przedniej części nadwozia od razu zauważysz nowe, bardziej zaokrąglone reflektory. Jest też nowy zderzak, i zupełnie inna maska, która teraz zachodzi jeszcze bardziej do przodu.

2025 Lamborghini Urus SE
2025 Lamborghini Urus SE

Z tyłu też mamy przemodelowany zderzak, na który teraz przeniesiono tablicę rejestracyjną. Jest też całkowicie inny kształt klapy bagażnika z kratką przeciągniętą przez całą jej szerokość.

Wnętrze otrzymało nową deskę rozdzielczą, na której ponownie znajdziemy aż trzy wyświetlacze, w tym dwa dotykowe. Całość prezentuje się jeszcze ciekawiej niż do tej pory.

2025 Lamborghini Urus SE
2025 Lamborghini Urus SE

Klienci mogą wybierać spośród felg w rozmiarze od 21 do 23 cali, a lista kombinacji kolorystycznych karoserii składa się z ponad 100 opcji. Daty wprowadzenia do sprzedaży oraz ceny niestety jeszcze nie ujawniono.

Źródło: Lamborghini, motofilm.pl