Mercedes-AMG SL 63 S E Performance oficjalnie. Poziom mocy poraża

Nowy Mercedes-AMG SL jest siódmą już generacją tego ikonicznego modelu. Właśnie odbył się debiut flagowej wersji 63 S E Performance, która po prostu jest najszybszym SL-em w historii.

Chwila ta musiała w końcu nadejść, choć nie było jeszcze pewne na jaki układ napędowy zdecydują się Niemcy. Na szczęście, mam dobre informacje dla miłośników „bulgoczących” silników.

Pod maską na szczęście więcej niż 2 litry

W obecnych czasach nie byłoby dla nikogo chyba zaskoczeniem, gdyby Mercedes-AMG wybrał hybrydę plug-in opartą na 2.0 litrowym silniku R4. Padło jednak na coś bardziej emocjonującego.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance
Lakier z palety Manufaktur

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance 4MATIC+ skrywa pod maską podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów. Podobnie jak wariant bez dopisku 'E Performance’.

Silnik ten, sam z siebie generuje 612 koni mechanicznych i 850 niutonometrów. To nieco więcej niż w standardowym modelu AMG SL 63 4MATIC+ i to oczywiście nie jest wszystko.

Z tą 8-cylindrową jednostką spalinową współpracuje silnik elektryczny o mocy 204 koni mechanicznych. Inżynierowie Mercedesa-AMG zamontowali go na tylnej osi.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance

Łącznie kierowca ma zatem do dyspozycji moc 816 koni mechanicznych oraz kolosalne 1420 niutonometrów momentu obrotowego. To już są wartości, które dość rzadko spotykamy nawet w supersamochodach.

Napęd na wszystkie koła zapewnia kosmiczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwające zaledwie 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna tej hybrydy typu plug-in wynosi 317 km/h.

Owszem, jest to PHEV, ale jego bezemisyjny zasięg nie jest imponujący. Akumulator ma pojemność 6,1 kWh i pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym maksymalnie 13 kilometrów. Nie o to tutaj jednak chodzi.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance
„Dyskretnie” ulokowana klapka gniazda ładowania

Klient decydujący się na zakup takiej wersji Mercedesa-AMG SL otrzymuje w standardzie karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy, aktywne stabilizatory i układ skrętnych kół na tylnej osi.

Nowością jest aktywny spojler pod przednim zderzakiem, który automatycznie wysuwa się przy prędkościach powyżej 50 km/h. Znacznie poprawia on docisk na przedniej osi.

Ile taki Mercedes-AMG SL będzie kosztował? Sporo!

Polskie przedstawicielstwo Mercedesa nie zaprezentowało jeszcze cennika ani daty wprowadzenia tego auta do oferty. Wersja plug-in hybrid z pewnością nie będzie należała do tanich.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance

Wystarczy wspomnieć, że wariant AMG SL 63 4MATIC+ kosztuje 1 019 400 złotych, a różnica pomiędzy AMG GT 4-Drzwiowym Coupe w wersji 63 S i 63 S E Performance wynosi około 115 000 złotych. Tutaj wpadniemy więc w pułap około 1 200 000 złotych.

Źródło: Mercedes-AMG, motofilm.pl