McLaren GTS zachwyca praktycznością. Bagażnik większy niż w Audi Q5

McLaren uznał, że przyszła pora na odświeżenie modelu, który jest już na rynku od kilku ładnych lat. GT po raz pierwszy został zapowiedziany na genewskich targach w 2019 roku, a jego premiera odbyła się kilka miesięcy później.

McLaren GT był pierwszym modelem klasy Gran Tourer w gamie tego producenta. Miał więc oferować wyższy poziom komfortu, być nieco bardziej praktyczny i nie męczyć podczas pokonywania dłuższych tras.

Podstawą do stworzenia tego auta stały się komponenty znane z McLarena 720S. Centralnie umieszczony, podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów dostarcza na tylną oś moc 620 koni mechanicznych.

2024 McLaren GTS
2024 McLaren GTS

McLaren GTS z ogromnym bagażnikiem

Właśnie teraz Brytyjczycy zaprezentowali odświeżoną wersję tego luksusowego Gran Tourera. Oto McLaren GTS, który stał się jeszcze szybszy i zwinniejszy.

Producent podkreśla, że jest to najbardziej praktyczny supersamochód na rynku. Chodzi tu między innymi o dostępną przestrzeń bagażową, która w nowym McLarenie ma aż 570 litrów.

2024 McLaren GTS
Stylistyka tego McLarena jest spokojniejsza niż w innych modelach

Pod tylną szklaną pokrywą pomieścisz 420 litrów, a z przodu, pod maską kolejne 150 litrów. To nieco więcej niż chociażby w Audi Q5, gdzie bagażnik ma 520 litrów pojemności.

Brytyjczycy wprowadzili usprawnienia dotyczące systemu podnoszenia przedniej osi. Teraz sam proces trwa tylko cztery sekundy, czyli dwukrotnie szybciej niż do tej pory.

Udało się też zrzucić trochę masy, a konkretnie 10 kilogramów. To za sprawą chociażby nowych, tytanowych śrub mocujących kute felgi aluminiowe . Opcjonalnie można dokupić jeszcze lżejsze obręcze.

2024 McLaren GTS
Zadaniem tych foteli jest zapewnienie komfortu w długich podróżach

McLaren GTS oferuje w standardzie karbonowo-ceramiczne hamulce oraz adaptacyjne zawieszenie. Do konfiguratora dorzucono natomiast nowy kolor lakieru Lava Grey oraz skórzane wykończenie Softgrain Aniline.

Więcej mocy trafia na tylne koła

Nie zabrakło też zmian w układzie napędowym. Podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów oferuje teraz nieco lepszy potencjał.

Na tylne koła trafia moc 635 koni mechanicznych, czyli o 14 więcej niż do tej pory. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 327 km/h.

2024 McLaren GTS
2024 McLaren GTS

Dilerzy McLarena zbierają już zamówienia na odświeżonego GTS-a, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w 2024 roku. Ceny niestety jeszcze nie opublikowano.

Źródło: McLaren, motofilm.pl