Maserati produkuje model Quattroporte od 1963 roku. Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja tej limuzyny segmentu F, czyli konkurenta dla BMW Serii 7, Mercedesa Klasy S czy Audi A8.
W Polsce dostępna jest jedna wersja napędowa, czyli Quattroporte Modena Q4. Niestety, na polskiej stronie tego producenta nie została podana oficjalnie cena bazowego egzemplarza.
Pod maską tego modelu znajduje się podwójnie turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3.0 litrów. Na wszystkie cztery koła trafia moc 430 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 580 niutonometrów.
Ta luksusowa limuzyna, która mierzy ponad 520 centymetrów długości, potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi tutaj 288 km/h.
Co z nowym Maserati Quattroporte?
Od jakiegoś czasu w sieci pojawiały się informacje dotyczące prac nad następną generacją Quattroporte. Maserati chciało zaoferować ten model już tylko i wyłącznie z napędem elektrycznym.
Włosi chcieli skorzystać z platformy, którą znamy z nowego Gran Turismo Folgore. Kierowca miałby jednak do dyspozycji nieco niższą moc niż w sportowym coupe.
Dla przypomnienia, Maserati Gran Turismo oferuje 761 koni mechanicznych i 1350 niutonometrów. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy i może się rozpędzić do 325 km/h.
Niestety, teraz w sieci pojawiły się informacje o wstrzymaniu prac przy projekcie nazwanym M9S. Dostawcy komponentów otrzymali takie wieści już pod koniec listopada 2023 roku.
Maserati nie będzie pracowało nad elektrycznym następcą Quattroporte do odwołania. Powodem takiej decyzji miał być między innymi znaczny spadek zainteresowania dużymi sedanami.
Nie da się ukryć, że klienci dużo chętniej skłaniają się ku wielkim SUV-om. To właśnie takie samochody się najczęściej sprzedają i Włosi póki co nie widzą większego sensu w nowym Quattroporte.
Elektryczny SUV na horyzoncie
Z pewnością większe środki będą teraz przeznaczone na rozwój drugiej generacji modelu Levante. SUV pojawi się na rynku w 2025 roku i również będzie oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym.
Aktualnie sprzedawane Levante możesz kupić w wersji GT i Modena. Pod maską znajdziesz 2.0 litrowy silnik R4 lub 3.0 litrowe V6. Na wszystkie cztery koła trafia moc 330 lub 430 koni mechanicznych.
Źródło: Corriere Torino, motofilm.pl