Wygodny europejski samochód za 89 900 zł. Produkowany w Hiszpanii i z gwarancją dłuższą niż u Chińczyków

Ceny kompaktowego SUV-a Citroena spadły o prawie 24 tys. zł. Dilerzy oferują go teraz od 89 900 zł i dorzucają 8-letnią gwarancję z limitem do 160 tys. km.

Kierowcy, którzy mają dość chińskich marek, wcale nie muszą wybierać używanych europejskich aut. Producenci z Europy wreszcie się obudzili i zaczynają walczyć o klientów. Po głośnej obniżce w Suzuki i wydłużeniu gwarancji do 10 lat, podobny ruch wykonał francuski Citroen. W Polsce dilerzy oferują nowoczesnego SUV-a tej marki w obniżonej cenie oraz z gwarancją wydłużoną do 8 lat.

Citroen jest jedną z tych marek, które naprawdę chcą powalczyć

Jeszcze niedawno Citroen był w defensywie. Teraz Francuzi po prostu zabrali się do roboty. Po odświeżeniu C5 Aircrossa zrobili kolejny krok – znacząco obniżyli ceny C4 i dorzucili dłuższą gwarancję. Dilerzy mają na placach egzemplarze w atrakcyjnych ofertach od 89 900 zł, co jak na nowego SUV-a z Europy jest sporą niespodzianką.

To nie są zapasy starej generacji. To ostatnia, najnowsza odsłona tego modelu pokazana pod koniec 2024 roku i produkowana w Madrycie. Co prawda od 2027 roku montaż zostanie przeniesiony do Maroka, ale na razie to z fabryki w Hiszpanii zjeżdżają egzemplarze przeznaczone na nasz rynek. Dla wielu osób miejsce produkcji ma znaczenie. Część klientów nie ukrywa, że nie kupi auta z Chin, nawet jeśli jest dobre, bo woli wspierać europejskie fabryki.

Citroen C4 (2025) - bagażnik, fot. Citroen
Citroen C4 (2025) – bagażnik, fot. Citroen

Europejski SUV z mocnym silnikiem i przestronnym wnętrzem w przystępnej cenie

Nowe C4 pokazuje, że europejskie samochody nie muszą być drogie. Taka cena 2-3 lata temu wydawałaby się nierealna, szczególnie przy tym, co auto oferuje. C4 mierzy 4,35 metra długości i 1,8 metra szerokości. W środku miejsca nie brakuje, również z tyłu. Bagażnik ma 380 litrów pojemności, a po złożeniu tylnych siedzeń można uzyskać nawet 1250 litrów. To całkiem solidny wynik w tym segmencie.

Pod maską pracuje trzycylindrowy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM i momencie 230 Nm. Citroen przyspiesza do setki w 9,4 sekundy i osiąga 200 km/h. Średnie spalanie wynosi około 5,1 litra na 100 km. Nie ma tu hybrydowego wspomagania, a mimo to wynik jest znacznie (!) lepszy niż w chińskich konstrukcjach. Na przykład w Omodzie 5 trzeba liczyć się z wartościami rzędu 7,3-7,5 litra.

Citroen C4 (2025) - wnętrze, fot. Citroen
Citroen C4 (2025) – wnętrze, fot. Citroen

Ta jednostka miała swoje wpadki, ale koncern Stellantis poprawił to, co było do poprawy. Żeby uspokoić klientów, Citroen przedłużył gwarancję aż do 8 lat lub 160 tys. km na silnik, skrzynię biegów i napęd. Żaden chiński producent nie daje więcej niż 7 lat.

W wyposażeniu znajdziemy automatyczną klimatyzację oraz komfortowe zawieszenie

Za niecałe 90 tys. zł dilerzy oferują wersję wyposażenia Plus (wyższa niż podstawowa You). Obejmuje ona między innymi:

  • Koła stalowe 18 cali z kołpakami AEROTECH
  • Klamki w kolorze nadwozia
  • Światła przednie i do jazdy dziennej LED
  • Tapicerkę z tkaniny i materiału TEP z fotelami Advanced Comfort
  • Regulowane podparcie lędźwiowe fotela kierowcy
  • Ekran dotykowy 10 cali
  • Radio DAB, Bluetooth, Apple CarPlay i Android Auto
  • Cyfrowe zegary 5,5 cala
  • Kierownicę obszytą skórą
  • Zawieszenie Citroen Advanced Comfort
  • Automatyczną klimatyzację
  • Aktywny system hamowania awaryjnego
  • Asystenta pasa ruchu
  • Tylne czujniki parkowania i kamerę cofania
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka

Niektóre salony oferują dodatkowo pakiet zimowy z podgrzewaną przednią szybą i światłami przeciwmgłowymi LED.

Prawie 24 tys. zł taniej niż katalogowo

Cena 89 900 zł dotyczy fabrycznie nowych egzemplarzy, zarejestrowanych na dilerów i bez przebiegu. Katalogowo ten sam samochód kosztuje około 114 tys. zł, więc mówimy o rabacie wynoszącym blisko 24 tys. zł.

Citroen C4 za 89 900 zł, oferta dilera, fot. Otomoto
Citroen C4 za 89 900 zł, oferta dilera, fot. Otomoto

Według informacji z salonów to ostatnie sztuki dostępne od ręki. Gdy się skończą, pozostanie już tylko konfigurator i czekanie na dostawę, a wtedy zakup z pewnością będzie droższy. Aktualna katalogowa cena najtańszego C4 w uboższej wersji You to 103 300 zł.

Źródło: motofilm.pl