Gdy BMW pokazało największego i najpotężniejszego SUV-a w swojej historii – BMW XM, nikt nie spodziewał się, że okaże się klapą sprzedażową. Model ten w zaledwie dwa lata stracił ponad 400 tys. zł na wartości. Nowa odsłona więc na pewno nie powstanie. Pojawia się jednak pytanie, czy gdyby BMW XM było trzy lub cztery razy tańsze, zaczęłoby się sprzedawać. Poniekąd zamierza to sprawdzić Renault, które przygotowuje SUV-a w bardzo podobnym stylu.
Nowe Renault nie będzie tak kosztowne
Niemcy każą sobie słono płacić. Aby wyjechać z salonu przyzwoicie wyposażonym BMW XM o mocy 653 KM, trzeba przygotować lekko ponad milion złotych. BMW XM Label Red kosztuje minimum 1,1 miliona złotych. Nawet niedawno wprowadzony słabszy wariant PHEV (50e) wymaga wydatku co najmniej 680 tysięcy złotych. To ogromne kwoty w czasach, gdy za około 300 tysięcy złotych można kupić dużego, dobrze wyposażonego SUV-a z Chin o podobnej mocy, na przykład XPENG’a G9. Trudno się dziwić, że BMW XM nie sprzedaje się nawet w… USA.
Zobacz również
„Mniejsza Kia Sportage” boleśnie uderzy w MG ZS. W cenie 90 990 zł oferuje duży ekran i wysoki prześwit
Cupra Leon 1.5 150 KM w cenie najtańszej Omody 5. Tak się dziś walczy o uwagę kierowców
Bazowa wersja nie zrobi już wstydu przed Chińczykami. Nowy crossover Volkswagena może namieszać ceną 122 390 złNiektórzy wskazują na kontrowersyjną stylistykę, ale prawda jest taka, że gdyby auto było znacznie tańsze, amatorzy na pewno by się znaleźli. Renault zamierza sprawdzić, czy model w tym stylu może przyciągnąć klientów dzięki rozsądnej cenie i praktycznym rozwiązaniom.

Renault wyglądające jak BMW XM będzie hybrydowe i bogato wyposażone
W oparciu o ostatnie nowości Renault, można spodziewać się efektywnego napędu hybrydowego typu plug-in o mocy minimum 300 KM. Taki wariant pozwoli na przejechanie kilkudziesięciu kilometrów w trybie elektrycznym przy średnim zużyciu paliwa na poziomie około 6 litrów. Przyspieszenie do setki powinno wynosić około 6,5 sekundy, ale prędkość maksymalna i tak zostanie ograniczona do 180 km/h. Tak jest w każdym nowym Renault (nawet RS).
Pod względem wyposażenia francuska marka zdecydowanie nie zawiedzie. Nawet dotychczasowe modele oferują masaże, podgrzewane fotele i kierownicę czy nowoczesny system usług Google z funkcją rozmowy działający lepiej niż system „Hej Mercedes”. Należy spodziewać się również znacznie większego bagażnika. Renault słynie z praktycznego podejścia, co udowadnia choćby w modelach Dacii. Nie byłoby zaskoczeniem, gdyby nowy SUV zaoferował opcję 7 miejsc.

BMW XM pomieści tylko 527 litrów bagaży. Renault może zaoferować 800 lub nawet 900 litrów, podobnie jak Skoda Kodiaq.
Kiedy premiera nowego SUV-a Renault i jaka jest przewidywana cena?
Nowy rywal BMW XM jest już w fazie ostatnich testów przedprodukcyjnych. Można spodziewać się jego premiery w drugiej połowie 2026 roku. Jeśli auto trafi do sprzedaży w Europie (nikt tego nie potwierdził), jego cena będzie znacznie niższa niż za BMW XM. Szacuje się, że wyniesie około 270-280 tysięcy złotych. Wyższa cena mogłaby utrudnić sprzedaż. Renault jednak ostatnio pozytywnie zaskakuje. Dlatego nowy SUV może kosztować tylko nieznacznie więcej niż Rafale w wersji PHEV 300 KM, które wyceniono na 226 900 zł.
Źródło: motofilm.pl



