Jeden z najlepszych kompaktów mocno potaniał. Za 136 882 zł Cupra daje kubełki i lakier Magnetic Tech

Całkowicie podstawowe warianty Cupry Leona przeceniane są już od jakiegoś czasu. Ale tym razem oferta dotyczy egzemplarza "na wypasie".

Cupra wykonała dobrą robotę w ostatnich latach. Z marki, której wcześniej prawie nikt nie kojarzył, zrobili producenta zdolnego realnie konkurować nawet z napływającymi markami z Chin. Ostatnia oferta na wersję z jednostką 1.5 eTSI i automatem zwraca uwagę, bo nie mówimy o gołym egzemplarzu tylko o kompakcie, którego wyposażono między innymi w kubełkowe fotele.

Cupra Leon to jeden z najlepiej jeżdżących samochodów kompaktowych

Marka Cupra powstała jako rozwinięcie sportowych wersji SEAT-a i od ponad pięciu lat działa samodzielnie. W tym czasie zdobyła zaufanie wielu kierowców, którzy cenią świetne prowadzenie i sportowy charakter. Teraz Cupra kieruje ofertę do osób które chcą czegoś więcej, ale bez przekraczania rozsądnego budżetu.

W promocji 2025 znalazły się Leony przecenione nawet o blisko 30 tysięcy złotych. Konfiguracja za 136 882 zł wyróżnia się tym, że mimo zastosowania podstawowego silnika 1.5 eTSI, obejmuje masę opcji z katalogu wyposażenia dodatkowego.

Cupra Leon - tył, fot. Cupra
Cupra Leon – tył, fot. Cupra

W takiej konfiguracji otrzymujesz praktycznie kompletnie wyposażony samochód

CUPRA Leon 1.5 eTSI 150 KM w standardzie oferuje:

  • 7 głośników
  • 7 poduszek powietrznych
  • Felgi aluminiowe 18 cali
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Czarną tapicerkę Dinamica
  • Dwupoziomową podłogę bagażnika
  • Gniazdo 230 V w bagażniku
  • System multimedialny MIB3
  • Oświetlenie powitalne LED
  • Wnętrze CUPRA z dekorami w miedzi i ciemnym aluminium
  • Isofix na tylnej kanapie i na fotelu pasażera

Jest dobrze, ale bez rewelacji. Importer i dealerzy wiedzą, że takim standardem nie da się powalczyć o klienta który rozważa chińskie oferty. Dlatego w cenie niecałych 137 tysięcy złotych dorzucają szereg elementów wyposażenia z listy opcji:

  • Aktywny tempomat (ACC)
  • Aktywny wyświetlacz informacyjny Medium
  • Alarm z czujnikiem wnętrza
  • Asystent pasa ruchu Lane Assist
  • Klimatyzacja trzystrefowa z filtrem AirCare
  • Elektrycznie składane i podgrzewane lusterka z pamięcią
  • Kubełkowe fotele z obszyciem w kolorze miedzi
  • Podgrzewana kierownica z przyciskiem trybu CUPRA
  • System kontroli odstępu Front Assist
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
  • Przednia szyba termoizolacyjna
  • Lakier Magnetic Tech (kosztuje 3783 zł)

Jeszcze niedawno za tę konfigurację trzeba było zapłacić 166 544 zł, więc różnica jest wyraźna. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na klimatyzację trzystrefową i kubełkowe siedzenia. W samochodach z Chin takie elementy w tej cenie pojawiają się bardzo rzadko. Sportowe fotele oferują właściwie tylko Baic 5 i Forthing T-Five.

Cupra Leon za 136 tys. zł, oferta z oficjalnej strony producenta
Cupra Leon za 136 tys. zł, oferta z oficjalnej strony producenta

Silnik Cupry Leona zapewnia dobre osiągi oraz niskie spalanie

Motor z miękką hybrydą 1.5 eTSI pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 8,7 sekundy i osiągnąć maksymalnie 214 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi od 5,3 do 5,8 litra na 100 km, co jest wynikiem nierealnym do osiągnięcia na przykład w Baicu 5 z jednostką 1.5 o mocy 177 KM. W jego przypadku można mówić o spalaniu prawie dwa razy wyższym.

Warto wspomnieć także o bagażniku. Mimo sportowego charakteru samochód oferuje 380 litrów przestrzeni, czyli więcej niż niektóre SUV-y.

Czy taniej już się nie da?

Dla jasności, omawiana cena nie jest absolutnym minimum możliwości dealerów. Jeśli klient zdecyduje się na całkowicie podstawowy egzemplarz bez dodatków i tylko ze standardowym wyposażeniem, to w przeszłości pojawiały się oferty za około 109 tysięcy złotych. Niecałe 137 tysięcy złotych to cena za wersję niemal kompletną, do której niewiele już można dołożyć.

Źródło: motofilm.pl