Od maja 2022 roku w Polsce nie da się już kupić Dacii Logan. Niektórzy żałują, bo to był prosty i tani samochód, więc szukają alternatyw. O propozycjach w cenie pierwszych Loganów za 20 tys. zł można zapomnieć, ale jest model, który oferuje bardzo dobry stosunek ceny do jakości i wciąż da się go kupić tanio. Do tego ma wyższy prześwit – 16,5 cm zamiast 14,5 cm jak w ostatnim Loganie.
To jeden z najtańszych i najbardziej ekonomicznych sedanów na rynku
Za Loganem właściwie nie ma co płakać. Chyba że ktoś tęskni za prostym wykonaniem i ręczną skrzynią biegów. Dziś świat się zmienił, a nawet osoby szukające tanich samochodów chcą mieć odrobinę komfortu. Klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów to już standard, ale Citroen C4 X nawet w podstawowej wersji oferuje znacznie więcej.
Zobacz również
Lexus przecenia hybrydowego SUV-a do 133 800 zł. Ma o 2 cm większy prześwit niż Jaecoo 7 i równie świetne wykończenie
„Mniejsza Kia Sportage” boleśnie uderzy w MG ZS. W cenie 90 990 zł oferuje duży ekran i wysoki prześwit
Cupra Leon 1.5 150 KM w cenie najtańszej Omody 5. Tak się dziś walczy o uwagę kierowcówW Polsce C4 X występuje w czterech wersjach wyposażenia: You, Plus, Max i Business. Najtańsza kosztuje od 103 tys. zł, choć dla większości oczywiste jest, że to nie jest ostateczna cena. Kto był w salonie Citroena, ten wie, że sprzedawcy potrafią dać duże rabaty. U dealerów można znaleźć kilka egzemplarzy w cenach około 95 tys. zł. Kilka miesięcy takie auto dało się kupić nawet za 83,5 tys. zł. Co dostajemy za te pieniądze? Oto najważniejsze elementy wyposażenia:
- przednie światła LED
- centralny ekran dotykowy 10 cali
- cyfrowy zestaw wskaźników 5,5 cala
- Apple CarPlay i Android Auto
- regulowane fotele kierowcy i pasażera
- skórzaną kierownicę
- zawieszenie Citroen Advanced Comfort
- czujniki parkowania
- automatyczną klimatyzację
- komplet systemów bezpieczeństwa
- elektrycznie sterowane szyby
Jeśli znajdziesz odpowiedni dla siebie egzemplarz na placu, to z dużym prawdopodobieństwem będzie on miał pakiet zimowy. Dealerzy praktycznie zawsze go zamawiają, bo jest niedrogi, a dodaje podgrzewane fotele i kierownicę.

Citroen pali znacznie mniej niż Dacia Logan
Pierwsze Logany dostępne na rynku spalały naprawdę sporo paliwa. Proste silniki benzynowe były niezawodne, ale potrafiły zużywać nawet 9–10 litrów na 100 km. W Citroenie najtańszy wariant to hybryda o mocy 145 KM oparta na silniku 1.2. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,7 litra na 100 km, a emisja CO₂ to 107 g/km. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h.
Dacia Logan w wersji sedan miała 510 litrów bagażnika. Dokładnie tyle samo oferuje C4 X, choć francuski model jest o 20 cm dłuższy. W praktyce oznacza to więcej miejsca dla pasażerów.

W ostatnich miesiącach Citroen wypada też dobrze pod względem gwarancji. Po tym jak chińskie marki zaczęły oferować 7 lat ochrony, Francuzi wydłużyli wsparcie do 8 lat. Warunkiem jest oczywiście serwisowanie samochodu w ASO.
A może jednak chiński Logan?
Chińskie marki pojawiły się u nas głównie z SUV-ami, ale nie tylko. Przykładem jest Dongfeng Shine, który kosztuje 99 900 zł. Ma prawie 200-konny silnik benzynowy, ale spala znacznie więcej paliwa. Trzeba też brać poprawkę na to, że chińscy producenci często zawyżają moce swoich aut. W tym przypadku również tak jest, bo przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,6 sekundy, czyli wyraźnie dłużej niż w Citroenie.
Źródło: motofilm.pl



