Ma pudełkowate nadwozie i silnik 1.5, ale spala dużo mniej niż chińskie SUV-y. W salonach Jeepa kosztuje od 117 500 zł

Nie wszystkie silniki 1.5 muszą palić po dziesięć litrów na sto kilometrów. Ten model pokazuje, że da się połączyć rozsądne spalanie z dobrą dynamiką i solidnym wyposażeniem.

Jeep ma w ofercie model, bez którego w pewnym momencie po prostu by nie przetrwał. Przez lata jego cena mocno wzrosła, ale teraz zaczyna się odwrót. I to nie tylko cenowy, bo auto powoli żegna się z rynkiem europejskim. Marka chce przypomnieć klientom, że to jedna z najtańszych furtek wejścia do świata Jeepa.

Silnik 1.5 nie musi palić tyle co w chińskim SUV-ie

Klienci oglądający tanie chińskie SUV-y najczęściej rozczarowani są spalaniem. Wiele modeli z silnikami 1.5 to zwykłe benzyny bez żadnych systemów wspomagających, przez co zużycie paliwa potrafi przekroczyć 10 litrów. Tak jest choćby w przypadku Chery Tiggo 8.

Nie musi jednak tak być. Wystarczy zastosować technologię miękkiej hybrydy i z wysokiego spalania robi się samochód tani w eksploatacji. Jeep zrobił to z Renegadem. Auto ma silnik 1.5, który średnio zużywa około 5,5 litra paliwa. To turbodoładowana, czterocylindrowa jednostka benzynowa z 48-woltową technologią mild-hybrid (MHEV), generująca 130 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną i napędem na przednie koła.

Renegade przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 191 km/h. Dla porównania MG HS z silnikiem 1.5 o wyższej mocy 170 KM jest szybsze tylko o 0,3 sekundy, ale spala średnio o 3 litry więcej. Różnica jest wyraźna.

Jeep Renegade (2024) - wnętrze, fot. Jeep
Jeep Renegade (2024) – wnętrze, fot. Jeep

Renegade ma nową, lepszą cenę i uczciwe wyposażenie

Najtańsza wersja modelu Renegade to Altitude, której wyposażenie prezentuje się następująco:

  • Zamek centralny sterowany pilotem
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Skrzynia automatyczna e-DCT7
  • Czujnik deszczu
  • Tempomat
  • Asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny asystent prędkości
  • Skórzane pokrycie lewarka zmiany biegów
  • Fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego
  • Kolorowy 10,25-calowy wyświetlacz TFT
  • Kamera cofania ParkView
  • Lakierowane lusterka boczne
  • System MOPAR CONNECT
  • Sześć głośników

Dealerzy często dorzucają coś od siebie, na przykład 17-calowe felgi aluminiowe.

W praktyce to dobrze wyposażony samochód z niskim spalaniem. Nie trzeba się martwić o silnik 1.2 jak w Avengerze. Minusem jest jednak krótka, dwuletnia gwarancja.

Jeep Renegade (2024) - bok, fot. Jeep
Jeep Renegade (2024) – bok, fot. Jeep

W cenie 117 500 zł można kupić nowy egzemplarz z roku 2024, których w Polsce nie brakuje. Wersje z roku 2025 kosztują około 130 tys. zł, a to i tak sporo taniej od katalogowych 158 110 zł.

Prawdopodobnie ostatni rozdział Renegade’a

Renegade jest w sprzedaży od 2014 roku praktycznie bez większych zmian. Producent zdecydował się zakończyć jego produkcję, by zwolnić moce w fabryce w Melfi dla nowszych modeli, takich jak DS 8 czy nowy Jeep Compass. W przyszłym roku dołączą do nich Lancia Gamma i nowy DS 7.

Jeep Renegade (2024) - przód, fot. Jeep
Jeep Renegade (2024) – przód, fot. Jeep

Co ciekawe, w Brazylii model ten nadal będzie produkowany. Cieszy się tam popularnością dzięki dobrym właściwościom jezdnym na gorszych drogach i pudełkowatemu – praktycznemu – nadwoziu.

Źródło: motofilm.pl