Jeep ma w ofercie model, bez którego w pewnym momencie po prostu by nie przetrwał. Przez lata jego cena mocno wzrosła, ale teraz zaczyna się odwrót. I to nie tylko cenowy, bo auto powoli żegna się z rynkiem europejskim. Marka chce przypomnieć klientom, że to jedna z najtańszych furtek wejścia do świata Jeepa.
Silnik 1.5 nie musi palić tyle co w chińskim SUV-ie
Klienci oglądający tanie chińskie SUV-y najczęściej rozczarowani są spalaniem. Wiele modeli z silnikami 1.5 to zwykłe benzyny bez żadnych systemów wspomagających, przez co zużycie paliwa potrafi przekroczyć 10 litrów. Tak jest choćby w przypadku Chery Tiggo 8.
Zobacz również
„Mniejsza Kia Sportage” boleśnie uderzy w MG ZS. W cenie 90 990 zł oferuje duży ekran i wysoki prześwit
Cupra Leon 1.5 150 KM w cenie najtańszej Omody 5. Tak się dziś walczy o uwagę kierowców
Bazowa wersja nie zrobi już wstydu przed Chińczykami. Nowy crossover Volkswagena może namieszać ceną 122 390 złNie musi jednak tak być. Wystarczy zastosować technologię miękkiej hybrydy i z wysokiego spalania robi się samochód tani w eksploatacji. Jeep zrobił to z Renegadem. Auto ma silnik 1.5, który średnio zużywa około 5,5 litra paliwa. To turbodoładowana, czterocylindrowa jednostka benzynowa z 48-woltową technologią mild-hybrid (MHEV), generująca 130 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną i napędem na przednie koła.
Renegade przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 191 km/h. Dla porównania MG HS z silnikiem 1.5 o wyższej mocy 170 KM jest szybsze tylko o 0,3 sekundy, ale spala średnio o 3 litry więcej. Różnica jest wyraźna.

Renegade ma nową, lepszą cenę i uczciwe wyposażenie
Najtańsza wersja modelu Renegade to Altitude, której wyposażenie prezentuje się następująco:
- Zamek centralny sterowany pilotem
- Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Skrzynia automatyczna e-DCT7
- Czujnik deszczu
- Tempomat
- Asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny asystent prędkości
- Skórzane pokrycie lewarka zmiany biegów
- Fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego
- Kolorowy 10,25-calowy wyświetlacz TFT
- Kamera cofania ParkView
- Lakierowane lusterka boczne
- System MOPAR CONNECT
- Sześć głośników
Dealerzy często dorzucają coś od siebie, na przykład 17-calowe felgi aluminiowe.
W praktyce to dobrze wyposażony samochód z niskim spalaniem. Nie trzeba się martwić o silnik 1.2 jak w Avengerze. Minusem jest jednak krótka, dwuletnia gwarancja.

W cenie 117 500 zł można kupić nowy egzemplarz z roku 2024, których w Polsce nie brakuje. Wersje z roku 2025 kosztują około 130 tys. zł, a to i tak sporo taniej od katalogowych 158 110 zł.
Prawdopodobnie ostatni rozdział Renegade’a
Renegade jest w sprzedaży od 2014 roku praktycznie bez większych zmian. Producent zdecydował się zakończyć jego produkcję, by zwolnić moce w fabryce w Melfi dla nowszych modeli, takich jak DS 8 czy nowy Jeep Compass. W przyszłym roku dołączą do nich Lancia Gamma i nowy DS 7.

Co ciekawe, w Brazylii model ten nadal będzie produkowany. Cieszy się tam popularnością dzięki dobrym właściwościom jezdnym na gorszych drogach i pudełkowatemu – praktycznemu – nadwoziu.
Źródło: motofilm.pl



